پروانه مافی (عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی) درخصوص امضای جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال لایحه طرح جدایی شهرری از تهران که به گفته یکی از اعضای شورای شهر جنبه سیاسی و انتخاباتی دارد، اظهار داشت: مساله جدایی شهر ری از تهران از چهار سال پیش در مجلس مطرح بوده و پرداختن به آن اصلا سیاسی نیست.

او ادامه داد: این مساله از گذشته مطرح بوده است، اما به صورت طرح درنیامده بود، تا اینکه سال گذشته مجمع نمایندگان تهران به این نتیجه رسید، این کار را عملی کند. 

مافی با اشاره به اینکه در آخرین سال کاری مجلس دهم هر کاری که بخواهیم انجام دهیم را به انتخابات نسبت می‌دهند، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود؛ انجام هرکاری در سال آخر مجلس به دلیل فعالیت‌های انتخاباتی است، چه معنایی دارد، یعنی در یک سال هیچکس هیچ کاری انجام ندهد و کارها معطل بماند، چون از آن تعبیر انتخاباتی می‌شود؟!

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جدایی ری از تهران تقاضای مردم شهر ری است، افزود: در سال ۸۳ ری و شمیرانات داعیه جدایی از تهران را داشتند و فرماندار شهرری و نمایندگان تهران در آن دوره به دنبال این موضوع بودند.

او افزود: مسئله جدایی شهرری از شمیرانات سابقه‌ای دیرینه دارد و حداقل ۳۰ سال است که این  مطرح است، اما هیچ‌وقت چنین اجماعی در بین مجمع نمانیدگان تهران به وجود نیامده بود، حالا این اجماع وجود دارد و خواهان جدایی هستند. 

مافی افزود: شهرری اکنون سرریز پساب و پسماندهای شهر تهران شده و بی‌انصافی است، ‌جایی که در تاریخ گُل شهر تهران بوده را به محلی که تنها پساب و پسماند تهران را تحمل می‌کند، تبدیل کنیم.

او با بیان اینکه اکنون درآمدهایی که در این منطقه ایجاد می‌شود نیز در اختیار شهرری قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: این ظلم آشکاری است که در حق شهر ری می‌شود. با این اقدام حداقل درآمدها از طریق شهرداری در منطقه هزینه و خرج مشکلات می‌شود، زیرا تهران عملا نشان داده‌است که تاکنون نتوانسته مشکلات شهر ری را حل کند. 

این نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات تصریح کرد: شهرداری تهران و مجمع نمایندگان تهران تاکنون تلاش‌های زیادی برای حل مشکل آرادکوه و کهریزک انجام داده‌اند، اما این اقدامات به نتیجه‌ای نرسیده است. 

او ادامه داد: در صورتی که این اتفاق بیفتد، اتفاق مبارکی برای مردم ری است و با این اقدام شهرداری مستقل این شهر، می‌تواند خرج خود را تامین کند و مساله پسماند و چالش‌های شهر را برطرف کند.

مافی تاکید کرد: این یک ظلم آشکار است که هزینه‌های تهران به شهرری سرازیر شود و درآمدهای شهر ری در آنجا هزینه نشود، این عدالت نیست و طرح جدایی شهرری از تهران هیچ ربطی هم به انتخابات ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.