نامزدهای نهایی جایزه بیلی جیفورد اعلام شد و شش اثر از سراسر دنیا به این فهرست راه یافتند تا برای دریافت جایزه پنجاه هزار پوندی با هم به رقابت بپردازند.

 

 زنان نقش پررنگی در فهرست نامزدهای نهایی جایزه امسال بیلی جیفورد دارند. پنج نویسنده از شش اثر حاضر در فهرست نهایی توسط زنان به نگارش درآمده است. این در حالی است که بیشتر نویسندگان آثار غیرداستانی مردان هستند.

 

آزاده معاونی، نویسنده و خبرنگار ایرانی-آمریکایی نیز در فهرست نهایی جایزه بیلی جیفورد حضور دارد و یکی از بخت‌های دریافت جایزه بیلی جیفورد ۲۰۱۹ است. «مهمان خانه بیوه‌های جوان» درباره زنانی است که تصمیم گرفت به گروه داعش بپیوندند. معاونی قبلاً خبرنگار مجله تایم بود و در حال حاضر در لس‌انجلس تایمز مشغول به فعالیت است.

 

ویلیام فیور تنها نویسنده مرد حاضر در فهرست نهایی است که با «زندگی لوسیان فروید: جوانی» باید با نویسندگان خانم حاضر در فهرست نهایی رقابت کند. هفت نویسنده زن و پنج نویسنده مرد در فهرست اولیه جایزه امسال حضور داشتند.

 

 نامزدهای نهایی جایزه بیلی جیفورد ۲۰۱۹ به شرح زیر است:

«مائوئیسم: تاریخچه جهانی» نوشته جولیا لاول

«ساعات خشم: قتل، کلاهبرداری، و آخرین دادگاه هارپر لی» نوشته کیسی سِپ

«زندگی لوسیان فروید: جوانی» نوشته ویلیام فیور

«بر روی کلیسای شن» نوشته لورا کامینگ

«مهمان خانه بیوه‌های جوان» نوشته آزاده معاونی

 «پنج: زندگی ناگفته زنانی که توسط جک ریپر به قتل رسیدند» نوشته هالی روبن‌هولد

 

 برنده اصلی جایزه «بیلی جیفورد» در سال‌های گذشته هدیه ۳۰ هزار پوندی دریافت می‌کرد و به هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی نیز ۱۰۰۰ پوند تقدیم می‌شد اما قرار است امسال به برنده جایزه ۵۰ هزار پوندی اهدا شود. برنده جایزه بیلی جیفورد ۲۰۱۹ در تاریخ نوزدهم نوامبر اعلام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.