به گزارش عرب نیوز،شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین در این کنفرانس گفت: امنیت هوایی و دریایی در صدر دستور کار سیاست‌گذاری در منطقه قرار دارد. ما باید موضع جمعی اتخاذ کنیم. تا اقدامات لازم را برای محافظت از ملت خود در برابر کشورهای سرکش انجام دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی به نمایندگان، درباره تهدید برنامه هسته‌ای ایران هشدار داد.

وی گفت: این جلسه در یک لحظه مهم در تاریخ انجام می‌شود. گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، چه از طریق هوا و دریا ، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

شیخ خالد بن احمد آل خلیف در ادامه افزود: همه ما باید متعهد به اقدامات لازم برای متوقف کردن کشورهایی باشیم که همچنان به دنبال ایجاد خطری برای امنیت جهانی ما هستند. 

وزارت امور خارجه بحرین گفت: این نشست فرصتی برای تبادل نظر در مورد نحوه مقابله با تهدیدهای ایرانی و تضمین آزادی ناوبری است.

پس از حملات علیه نفتکش‌ها ایالات متحده دست به ایجاد یک ائتلاف دریایی زد کشورهای متعددی از حضور در این ائتلاف خودداری کردند؛ چرا که این ائتلاف خطر درگیری با ایران را افزایش می‌داد. از سویی دیگر اسراییل، عربستان، امارات و انگلستان و استرالیا برای حضور در این ائتلاف اعلام آمادگی کردند. نشست  بحرین در ادامه نشست ورشو در راستای مقابله با تهدید از سوی ایران برگزار می‌شود.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.