سرکلانتر هفتم گفت:۳۴ فروشنده دستگیر و ۳۰ هزار قلم داروی تقلبی به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" گفت: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه در مرکز پایتخت به ویژه در خیابان‌های ناصر خسرو، میدان سعدی و ... تعدادی افراد از شرایط روحی و روانی بیماران و همراهان آنان سوء استفاده کرده و اقدام به فروش دارو‌های غیر مجاز می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات ویژه سر کلانتری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی که در چندین دوره با همکاری کلانتری‌های حوزه سرکلانتری هفتم انجام شد، حکایت از این داشت که داروفروشان به همراه وسایل نقلیه خود اعم از موتورسیکلت و یا خودرو در محل‌های مورد نظر حاضر و با شناسایی خریداران دارو از اعتماد شهروندان سوء استفاده کرده و دارو‌های تقلبی و غیر مجاز به آنان می‌فروشند.

این مقام انتظامی با بیان این که در این رابطه نیز یک انبار محل دپو دارو‌های غیر مجاز شناسایی شد، گفت: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری مجرمان و بازرسی از وسایل نقلیه و مخفیگاه متهمان صادر شد.

سرهنگ جلیلیان افزود: صبح روز گذشته در عملیات‌های همزمان و هماهنگ دستور‌های قضائی اجرا و ماموران موفق شدند ضمن پلمب محل دپو دارو‌های تقلبی، ۴ دستگاه موتورسیکلت و ۳ دستگاه خودرو سواری را توقیف کنند.

سرکلانتر هفتم عنوان کرد: در بازرسی از این محل و وسایل نقلیه ۳۰ هزار قلم داروی غیر مجاز کشف و در این رابطه ۳۴ فروشنده نیز دستگیر شدند.

وی در خاتمه با اعلام اینکه متهمان به دادسرای ناحیه ۲۶ جرایم پزشکی معرفی خواهند شد، اضافه کرد: کارشناسان ارزش ریالی دارو‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.