کامران زنگیشه توضیح داد: این حجم از زباله در شهرهای نجف، کربلا و کوفه و مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه جمع آوری شد.

وی با اشاره به اهم اقدامات نیروهای خدمات شهری در شهر کربلا گفت: با همکاری شهرداری های تهران، رشت، اصفهان و همدان در مجموع یکهزار و ۴۴ نیروی انسانی و ۹ اکیپ آتش نشانی در شهر کربلا از تاریخ ۱۵ مهر مستقر شدند و با همکاری نیروها در نهایت حدود ۶۰ هزار تن زباله جمع آوری و به محل های دپو منتقل شد.

به گفته زنگیشه، در مجموع ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی و ۵۸۰ دستگاه مخزن زباله به کربلا ارسال و ۸۶ چشمه سرویس بهداشتی نیز در این شهر ایجاد شد.

وی ادامه داد: در شهر نجف نیز با همکاری شهرداری های تهران، مشهد و کرج یکهزار و ۵۵ نیروی انسانی و ۵ اکیپ آتش نشانی به زائران حسینی خدمت رسانی کردند و در بازه زمانی فعالیت نیروها (۱۵ تا ۲۹ مهرماه) نزدیک به ۶ هزار تن زباله در این شهر جمع آوری شد.

زنگیشه افزود: ۳۸ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی و ۴۲۰ عدد انواع مخزن زباله به شهر نجف ارسال و ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در این شهر ایجاد شد.

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران همچنین به اقدامات این نهاد در شهر کوفه نیز پرداخت و توضیح داد: ۱۰۰ پاکبان و یک اکیپ آتش نشانی در این شهر مستقر و در کل نزدیک به ۲۰۰ تن زباله در شهر کوفه جمع آوری شد.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در مسیر نجف تا کربلا نیز گفت: شهرداری های تهران و قم با اعزام ۱۰۰ نیروی انسانی و ۲ اکیپ کامل آتش نشانی به همراه یکهزار و ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی در مسیر نجف تا کربلا حضور داشتند و نزدیک به ۵ هزار تن زباله را جمع آوری کرد.

زنگیشه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرز مهران گفت: شهرداری های منطقه ۵ تهران، اراک و اردبیل با مجموع ۸۰۰ نفر نیروی انسانی، ۴۶ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۲۰۰ عدد انواع مخزن زباله و ۵ اکیپ آتش نشانی در مرز مهران حضور داشتند.

به گفته وی، با حضور این نیروها از ۱۵ تا پایان مهرماه نزدیک به یکهزار و ۱۵۰ تن زباله در مرز مهران جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: همچنین با حضور شهرداری های منطقه ۱۳ شهرداری تهران، کرمانشاه و ارومیه و اعزام در مجموع ۳۱۳ نیروی انسانی، ۴۳ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۱۰۰ عدد انواع مخزن زباله و ۸ اکیپ آتش نشانی، نزدیک به ۳۵۰ تن زباله در مرز خسروی جمع آوری شد.

زنگیشه ادامه داد: شهرداری های منطقه ۶ شهرداری تهران و شیراز نیز مسئولیت رسیدگی و نظافت مرز شلمچه را برعهده داشتند که با حضور ۶۵۰ نیروی انسانی، ۶۵ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۲۵۰ عدد انواع مخزن زباله و ۸ اکیپ آتش نشانی، نزدیک به ۶۵۰ تن زباله جمع آوری شد.

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران به حضور شهرداری های منطقه ۴ شهرداری تهران و اهواز در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: با حضور ۲۴۰ نیروی انسانی، ۳۳ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۵۸۰ عدد انواع مخزن زباله و ۵ اکیپ آتش نشانی، در مجموع قریب به ۳۵۰ تن زباله تا پایان مراسم در مرز چذابه جمع آوری شد.

زنگیشه عنوان کرد: در مجموع ۲ هزار نیروی انسانی، ۱۸۷ دستگاه انواع خودروی خدماتی، ۵۹۰ عدد انواع مخزن زباله و ۲۶ اکیپ آتش نشانی در مرزها مستقر شدند و ضمن ایجاد یکهزار و ۵۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در طول حضور نیروهای خدمات شهری در مرزها ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله جمع آوری شد.

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به کلیت خدمات ارائه شده در کشور عراق نیز گفت: با حضور در مجموع ۲ هزار و ۳۱۰ نیروی خدمات شهری، ۹۷ دستگاه انواع خودروی خدماتی، ۲۱۸ چشمه سرویس بهداشتی، هزار و ۷۰ عدد انواع مخزن زباله و ۱۶ اکیپ آتش نشانی، نزدیک به ۷۱ هزار تن در کشور عراق زباله جمع آوری شد.

وی در پایان به برپایی ۵۰ باب چادر در شهر نجف برای اسکان زائران پرداخت و تصریح کرد: در مجموع ۱۶ روز ۵۲ نفر در ایام برپایی چادرها اسکان داده شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.