بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۸۴ دلار و ۱۲ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۴۸۷ دلار و۱۰ سنت رسید.

لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین اظهار کرده که چین و آمریکا پیشرفتی در مذاکرات تجاری دوجانبه داشته‌اند و تا زمانی که دو طرف به یکدیگر احترام بگذارند، هیچ مشکلی نیست که حل نشود.

اظهارات این مقام چینی یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مطرح شد که نسبت به توافق تجاری ابراز خوش‌بینی کرده بود. لری کودلاو، مشاور کاخ سفید نیز اظهار کرده بود تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی که قرار است که قرار است از دسامبر اجرایی شود ممکن است در صورت پیشرفت مذاکرات، لغو شوند.

این اظهارات بازارها را تشویق کرد و شاخص اس اند پی ۵۰۰ در آمریکا روز دوشنبه به رکورد بالایی صعود کرد. شاخص MSCI بازارهای آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن، روز سه شنبه ۰.۱ درصد رشد کرد.

به گفته مارگارت یانگ ین، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، بازارهای سهام در وضعیت ریسک پذیری هستند و به نظر می‌رسد قیمت طلا و سایر فلزات ارزشمند از حمایت برخوردار نیستند و نگرانی‌ها از عدم توافق بریگزیت از میان رفته و پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین تا حدودی خاطر بازارها را آسوده کرده است.

در جدیدترین تحولات مربوط به بریگزیت، با آغاز بحث نمایندگان پارلمان انگلیس درباره لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا، نبرد پارلمانی بوری جانسون، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران منتظر نشست بانک مرکزی آمریکا در پایان ماه میلادی جاری هستند تا به ارزیابی جهت سیاست پولی این کشور بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۷ دلار و ۵۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۸۸۳ دلار و ۳۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و ۱۷۶۸ دلار و ۶۳ سنت بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.