تاکنون درباره مبارزه با فساد حرف زیاد زده‌ایم، شعار هم زیاد داده‌ایم. بالاتر از اینها خط و نشان زیاد کشیده‌ایم. ۸ سال آزگار رییس‌جمهوری را بر صفحه تلویزیون دیدیم که می‌خواست لیست مفسدان اقتصادی را از جیبش دربیاورد که نیاورد. دیگر مقامات هم در مقام حرف زیاد با مفسده و مفسد مبارزه کرده‌اند. اما کار مهمی که آقای رییسی کرد همین بود که وارد عمل شد و بی‌ملاحظه سیاسی به قلع و قمع مفسدان پرداخت.

نه تنها به مفاسد قوه قضاییه رسید بلکه فرشته چشم بسته عدالت را واداشت تا بی‌اعتنا به گرایش‌های سیاسی و جناحی از باقی ارکان حکومت حساب‌کشی کند و تا آنجا که قانون و شرع اجازه می‌دهند، مو از ماست مقامات بکشد. کور از خدا چه می‌خواهد جز دو چشم بینا، مردم هم از حکومت چه می‌خواهند جز برقراری عدالت؟ مبالغه نمی‌کنم اگر بگویم همین چند ماه مبارزه با فساد، امید اصلاح را به دل مردم برگرداند و چراغ خوش‌بینی و عدالت را در دل‌هاشان روشن کرد.

منتها در این میان ناامیدکنندگان هم بیکار ننشستند و تا توانستند در فرم و محتوای این نهضت ایجاد تردید کردند. گاهی دروغ جعل کردند، گاهی شایعه ساختند، گاهی راست و دروغ به هم آمیختند و... .

اینکه برادر رییس‌جمهور محاکمه شود و به زندان برود، فی‌نفسه ارزشمند است و اعتبار نظام را در چشم مردم بالا می‌برد اما اینکه او مدت محکومیتش را نه در زندان که در خانه بگذراند همه رشته‌ها را پنبه می‌کند و همه آن اقدامات مثبت را زیر سوال می‌برد. چنین خبری- خاصه وقتی معلوم می‌شود که از اساس دروغ است- جز اینکه مردم را مایوس کند و اقدامات قوه قضاییه و دولت را نمایشی جلوه دهد، ارزش دیگری ندارد ضمن اینکه احتمال سیاسی بودن بلکه جناحی بودن چنین شایعه‌ای زیاد است.

منتقدان دولت از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا حرف خود را بر کرسی بنشانند و تا آنجا که ممکن است، دولت را از چشم مردم بیندازند. اما غافلند که این کار، رقیب را نیز از چشم می‌اندازد و کار را بر همه ارکان نظام سخت می‌کند. علاوه بر این اصولا چنین شایعه‌ای بیش از آنکه علیه دولت باشد، علیه قوه قضاییه است بلکه علیه نظام. قبلا هم در بعضی کانال‌ها و سایت‌های مرتبط با منتقدان دولت دیدیم که به صرافت لو دادن اخبار پشت پرده افتادند و چنین وانمود کردند که رییس‌جمهور در پی تبرئه برادر خویش بوده و برای مقامات خط و نشان کشیده. گاهی حتی چیزهای بی‌ربطی را به هم پیوند زدند تا چنین شائبه‌ای از رفتار و گفتار روحانی بیرون بکشند و خشم مردم را برانگیزانند. ما همه سوار یک کشتی هستیم و سوراخ کردن این کشتی به ضرر همه است و باعث غرق شدن همه می‌شود. می‌خواهید به دولت نقد کنید، بکنید اما فامیل را بدنام نکنید و عرض همه را نبرید. مواظب باشید همان منش و روش آمدنیوز از آستین خودمان بیرون نیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.