مدتی است که دوباره تنور بحث کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت داغ شده و اخباری مبنی بر این موضوع در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود که البته این اخبار با واکنش شرکت ملی پالایش وپخش فراورده‌های نفتی مواجه شده است.

برسی میدانی ایسنا از چند جایگاه سوخت نیز بر صحبت‌های عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت صحه می‌گذارد که اعلام  کرده، وضعیت کمی بنزین سوپر در بعضی جایگاه‌های سوخت مطلوب نیست.

عطاپور - نایب ‌رئیس هیات مدیره اتحادیه جایگاه‌داران سوخت - در این باره به ایسنا گفت: اکثر جایگاه‌ها فاقد بنزین سوپر هستند و علی‌رغم این‌که سکوها و کارگران آماده سوخت‌رسانی بنزین سوپر هستند اما این بنزین در اکثر سکوها وجود ندارد.

وی با بیان این‌که هزینه سکو توسط جایگاه‌داران پرداخت می‌شود اما بنزین سوپر به اکثر جایگاه‌ها تعلق نمی‌گیرد، اظهار کرد: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پخش و پالایش و پخش باید برای این مساله پاسخی داشته باشند.

به گفته عطاپور علت این‌که چرا بنزین سوپر به جایگاه‌ها داده نمی‌شود، تاکنون مطرح نشده و این در حالی است که بارها جایگاه‌داران تقاضای بنزین سوپر را کرده‌اند اما به آن‌ها تعلق نگرفته است.

اما شرکت ملی پالایش وپخش فراورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که بنزین سوپر در پالایشگاه‌های اراک و اصفهان تولید و در کشور توزیع می‌شود و طبق قانون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مکلف به تولید و توزیع بنزین معمولی و بنزین با استاندارد یورو ۴ است که هم‌اکنون بیش‌تر از میزان تعهد خود بنزین با کیفیت یورو تولید و در کشور توزیع می‌کند.

بر این اساس، هم اکنون علاوه بر بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵، بنزین سوپر نیز تولید و به لحاظ محدودیت‌های ذخیره‌سازی و انتقال، در کشور توزیع می‌شود؛ این در حالی است که بنزین با استاندارد یورو از لحاظ زیست محیطی به مراتب پاک‌تر از بنزین سوپر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.