در ادامه هفته هفتم لیگ برتر، استقلال از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس مهمان سایپا بود که این دیدار با پیروزی ۴ بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید.

عارف غلامی در دقیقه ۹، محمد دانشگر در دقیقه ۴۹ ، وریا غفوری در دقیقه ۶۸ (پنالتی) و سجاد آقایی در دقیقه۸۹  به سود استقلال گل زدند.

استقلال با کسب دومین پیروزی خود، ۹ امتیازی شد و پایین‌تر از پرسپولیس در رده هفتم قرار گرفت. سایپا نیز با هفت امتیاز به رده یازدهم سقوط کرد.

نیمه نخست

استقلال که بازی را هجومی‌تر از رقیب خود آغاز کرده بود، در دقیقه ششم بعد از ردوبدل کردن چندین پاس متعدد، توسط داریوش شجاعیان صاحب موقعیت گل شد اما پاس در عرض این بازیکن در داخل محوطه جریمه سریع بود و از مقابل دروازه گوهری عبور کرد.

گل: حملات همه‌جانبه استقلال در دقیقه نهم با ارسال شجاعیان از روی نقطه کرنر و ضربه سر عارف غلامی به گل ختم شد. غلامی در حالی موفق به گلزنی شد که تا دو ساعت قبل از بازی، محروم بود و با بخشش کمیته استیناف مواجه شد.

سایپا یک دقیقه بعد صاحب موقعیت موقعیت گل شد اما ضربه سر مهاجم این تیم به راحتی توسط حسینی کنترل شد. در بازگشت، استقلال توسط مهدی قائدی صاحب ضد حمله شد. قائدی پس از پشت سر گذاشتن شریعتی، به وریا غفوری پاس داد. غفوری بعد از بازگشت مدافعان سایپا سانتر خود را ارسال کرد که توپ به قائدی رسید و ضربه قیچی برگردان این بازیکن به اوت رفت.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، دو تیم بازی را متعادل دنبال کردند اما در صدد یافتن روزنه‌ای برای گشودن دروازه بودند که مدافعان این اجازه را مهاجمان ندادند.

در دقیقه ۳۰، سایپا صاحب فرصت گلزنی شد. محمدرضا سلیمانی در گوشه محوطه شش قدم استقلال با حسینی تک به تک شد اما ضربه این بازیکن بعد از دفع توسط حسینی، به خودش خورد و از دست رفت.  سایپا مجددا صاحب فرصت خوب دیگری در این دیدار شد. حرکت انفرادی روزبه شاه‌علی‌دوست به داخل محوطه جریمه استقلال با دخالت به موقع عارف غلامی همراه بود و این مدافع جوان توانست با آرامش و دریبل یک مهاجم حریف، توپ را از محوطه جریمه دور کند.

در اواخر این نیمه، داریوش شجاعیان دچار مصدومیت شد تا تعویض طلایی استقلال در جام حذفی یعنی سجاد آقایی وارد زمین شود. در اواخر بازی و در وقت‌های تلف شده، دانشگر مقابل محوطه شش قدم روی محمد شریفی مرتکب خطا شد اما این فرصت توسط معین عباسیان از دست رفت.

نیمه دوم

گل: هنوز دو تیم بر جریان بازی مسلط نشده بودند که استقلال همانند گل نخست در دقیقه ۴۹، از نقطه کرنر به گل رسید. ارسال کرنر توسط مهدی قائدی با ضربه سر عارف غلامی به سمت دروازه حرکت کرد و در مسیر با برخورد به پای محمد دانشگر تبدیل به گل دوم استقلال شد.

سایپا برای زدن گل دوم پیش کشید و باز هم توسط سلیمانی صاحب موقعیت گل شد. سلیمانی پس از ورود به محوطه جریمه به سمت دروازه شوت زد که ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

بعد از گذشت حدود بیست دقیقه سایپا صاحب موقعیت دیگری شد که ضربه محمدفرد داخل چارچوب نبود و توپ به بیرون رفت. در بازگشت، زکی‌پور که با توپ وارد محوطه جریمه شده بود توسط مهیار جباری سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

گل: وریا غفوری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با زدن توپ به وسط دروازه، گل سوم تیمش را در دقیقه ۶۸به ثمر رساند.

در دقیقه ۶۹ دروازه استقلال روی سانتر بازیکنان سایپا تهدید شد اما با دخالت مدافع استقلال، توپ به راحتی در آغوش سید حسین حسینی قرار گرفت.

در دقیقه ۷۲، استقلال روی اشتباه احمد گوهری به گل چهارم رسید اما داور به علت خطای علی کریمی روی دروازه‌بان، این گل را مردود اعلام کرد.

گل: استقلال باز هم توسط سجاد آقایی، تعویض طلایی این تیم در دقیقه ۸۹ به گل رسید. بعد از اینکه دیاباته موقعیت تک به تک را از دست داد، باقری به سجاد آقایی پاس داد و ضربه این بازیکن به توپ برخلاف تصور دروازه‌بان، به جهت دیگر دروازه رفت و به راحتی به گل چهارم آبی‌پوشان تبدیل شد.

این بازی در نهایت با حساب ۴ بر صفر به نفع استقلال تمام شد.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، عارف غلامی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری ۷۳)، مهدی قائدی (شیخ دیاباته ۷۹)، وریا غفوری، داریوش شجاعیان (کارت زرد) (سجاد آقایی ۴۰)، محمد دانشگر و آرش رضاوند.

ترکیب سایپا: احمد گوهری، روزبه شاه‌علی دوست، طاها شریعتی، امیرحسین حسین‌زاده، محمد شریفی، آرمین سهرابیان، مهیار جباری (آرمان رمضانی ۷۰)، معین عباسیان، عارف حاجی عیدی، محمدرضا سلیمانی و ابوالفضل جلالی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.