دریابان علی شمخانی جمعه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی شلمچه،  ساماندهی زائران اربعین حسینی را برای سال آینده ضروی  دانست و گفت: به رغم تحریم‌ها  در اربعین امسال کارهای بزرگی مانند حمل و نقل، صدور روادید، تامین بهداشت و تغذیه انجام و سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جا به جا شدند که این با همت همه دستگاههای دولتی  و امنیتی و نظامی و آحاد مردم انجام شد.

دریابان شمخانی با بیان اینکه حرکت اربعین پیام بسیار قوی برای بدخواهان ملت ایران است، گفت: مردم ایران اسلامی در شرایط سخت نه تنها دست از این حرکت بر نمی دارند بلکه با سایر ملت ها و به خصوص ملت عراق در همایش اربعین شرکت می کنند.

وی ادامه داد: رسالت فرهنگی اربعین تنها در کربلا و بین الحرمین نیست بلکه در اکثر جاهایی همچون موکب‌های مرزی یک امتداد فرهنگی بسیار قوی و پر ارزش را نشان می دهد.

دریابان شمخانی با یادآور شدن یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس  گفت: اولین عملیات بزرگ بین ارتش و سپاه یعنی طریق‌القدس در همین منطقه انجام شد و این خط خون امروز به خط محبت و مودت بین مردم ایران و عراق تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی به صورت کمی و کیفی در موضوع اربعین وجود دارد گفت: امید است این ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به زائران مورد استفاده قرار گیرد و این مسیربه یک تجمع ضد صهیونیستی برای دفاع از مردم فلسطین تبدیل شود.

دبیر شورای عالی امینت ملی امروز جمعه پس از بازدید از مرز چذابه به گذرگاه مرزی شلمچه رفت.

 بیش از ۴۰۰  موکب مردمی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.