دولت عبد رَبّـه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هرگونه توافق و گفت‌وگو با شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده در جنوب یمن را رد و تکذیب کرد.

شبکه «المیادین» چهارشنبه (۲۴ مهر) به نقل از «راجح بادی» سخنگوی دولت هادی گزارش داد که این دولت هیچ‌گونه توافقی را با شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در شهر جده، امضا نکرده است.

بادی گفت: «ما شدیداً آنچه را که در باره بندها و پیش‌نویس توافق با شورای انتقالی جنوب منتشر شده است، تکذیب می‌کنیم».

او اخبار منتشر شده اخیر در باره توافق بین دولت هادی و شورای انتقالی مذکور را کذب و اخبار مشکوک خواند.

شبکه خبری «الجزیره» قطر یکشنبه این هفته (۲۱ مهر) در خبری مدعی شد که عربستان سعودی پیش‌نویس توافق بین دولت منصور هادی و شورای انتقالی را برای پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب یمن ارائه کرده است ولی دولت مذکور مخالف آن است.

درگیری‌ها بین دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب یمن نوزدهم مرداد ماه از شهر عدن آغاز شد. این شهر بعد از فرار دولت مذکور از شهر صنعاء در سال ۲۰۱۵، به پایتخت موقت دولت هادی تبدیل شد.

بر اثر این درگیری‌ها شهر عدن به دست شورای مذکور سقوط کرد و نیروهای تحت امر این شورا توانستند بعد از طرد نیروهای منصور هادی، به سمت شرق پیشروی کرده و استان‌های شبوه و ابین را به کنترل خود درآوردند.

عربستان سعودی به عنوان حامی دولت هادی، برای ایجاد راه حل بین طرفین درگیر در جنوب یمن، چند نوبت مقدمات دیدار آن‌ها در شهر جده فراهم کرد ولی این‌دیدارها نتیجه‌ای نداشت؛ چرا که دولت هادی عقب‌نشینی از شهر عدن و مناطق اشغالی را پیش‌شرط گفت‌وگو با شورای انتقالی جنوب اعلام کرد و همچنان بر این موضع خود پافشاری می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.