همایون دارابی بیان کرد: از ابتدای سال تا هفته گذشته شاخص و نمادهای بورسی بیش از ۸۰ درصد رشد کرد و نرخ بیشتر سهام‌ها دو برابر و بعضا سه برابر شد به همین دلیل طبیعی است که بازار به طور متوالی رشد نداشته باشد.

وی در خصوص علت ریزش شاخص طی دو روز اخیر افزود: صف خرید در بازار با شناسایی سود و عرضه سهام از طرف سهامداران حقیقی شروع شد و درحال‌حاضر قیمت‌ها در بازار در حال اصلاح و استراحت است، چون قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند می‌توان انتظار داشت تا قیمت‌ها به محدوده جذابیت بازگردند و خرید در بازار مجدد آغاز شود، این ماهیت تمام بازارها است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه ریزش بازار سرمایه درونی است، گفت: بازار سهام در تمام جهان بازار پر نوسانی است که دلایل آن سیاسی، مالی و اقتصادی و یا دلایل داخلی بازاری است که درحال‌حاضر دلایل ریزش بازار بورس دلایل داخلی است زیرا یک آرامش نسبی در تمام بازارها حاکم است.
دارابی تاکید کرد: زمانیکه بازار از ابتدای سال شروع به رشد کرد نرخ دلار در حال افزایش بود، ولی درحال‌حاضر علاوه بر بازاردهی عالی بورس از سایر بازارهای نیز پیشی گرفته و این نشانه‌ای بر شروع استراحت و اصلاح قیمتی بر بازار سرمایه است و در این میان افرادی که در سود هستند سود خود را شناسایی و سهم‌ها دوباره به محدوده قمیت‌های اصلی باز می‌گردند.
وی خاطر نشان کرد: معمولا سهامداران باید با دید بلند مدت به بازار سهام نگاه کنند و نوسانات مقطعی نباید بر تصمیمات آنها تاثیر بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.