نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به ژاپن را به دلیل وضعیت ناآرام سیاسی در سرزمین‌های اشغالی لغو کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل  سه‌شنبه تصمیم گرفت سفر آینده خود به ژاپن را برای شرکت در مراسم تاجگذاری «ناروهیتو» امپراتور جدید  این کشور لغو کند.

نتانیاهو قرار بود شنبه شب عازم  ژاپن شود و در مراسم سه شنبه ۲۲ اکتبر (مهر) تاجگذاری امپراتور ژاپن شرکت کند، اما  این سفر با توجه به وضعیت نامشخص کنونی سیاسی در سرزمین‌های اشغالی لغو شد.

بر اساس این گزارش، بعد از ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه بعد از انتخابات شش ماه قبل، مجددا انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای مشخص شدن اعضای بیست‌وسومین دوره کنست در ۲۶ شهریور برگزار شد.

بر اساس نتایج رسمی منتشرشده از سوی کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

به نوشته عاروتص شوع، حکم داده شده به نتانیاهو برای تشکیل دولت فراگیر در تاریخ ۲۳ اکتبر (چهارشنبه یکم آبان) منقضی می‌شود، هرچند که  نتانیاهو حق درخواست تمدید ۱۴ روزه را دارد.

این در حالی است که «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل‌بیتُنا» به تازگی  طرحی برای تشکیل کابینه فراگیر و متحد ارائه داد. لیبرمن که با توجه به بن‌بست تشکیل کابینه از سوی تحلیلگران به عنوان عنصر تعیین‌کننده در برون‌رفت رژیم صهیونیستی از بحران سیاسی لقب گرفته، چهارشنبه گذشته ضمن ارائه طرحی برای تشکیل هرچه سریعتر کابینه فراگیر، تاکید کرد هر دو گزینه نخست‌وزیری چرخشی یعنی نتانیاهو و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید باید دست از لجبازی بردارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.