کیودو روز سه شنبه گزارش کرد امدادگران پس از توفان هاگیبیس که روزهای آخر هفته بخش هایی از ژاپن را ویران کرد، هنوز برای یافتن گم شدگان تلاش می کنند مقامات می گویند علاوه بر جان باختن ۷۳ تن، ۲۱۸ نفر هم مجروح و ۱۴ نفر نیز ناپدید هستند.

این توفان بادهای شدید و باران سنگین به همراه داشت و ۶۶ خاکریز در رودخانه های سراسر کشور شکسته شدند بارش سنگین هم باعث ۱۴۰ رانش زمین در سراسر کشور شد.

تلویزیون ان اچ کی نیز گزارش کرد بیش از ۱۳ هزار خانه زیر آب رفته و ۹۰۰ خانه خسارت دیدند مقامات می گویند که بسیاری از مکان ها فقط در دو روز تا ۴۰ درصد میزان بارش سالانه داشته است.

در حال حاضر حدود ۲۰ هزار خانوار هنوز بدون برق هستند دهها هزار خانه تا سه شنبه صبح آب آشامیدنی نداشتند هنوز مشخص نیست که چه مدت طول خواهد کشید تا شرکت های برق و آب خدمات را به طور کامل وصل کنند.

دولت می گوید قصد دارد برای تخصیص یارانه های بیشتر برای بازسازی، طوفان هاگیبیس را به عنوان یک «بلای طبیعی شدید» تعیین کند.

نخست وزیر شینزو آبه گفت: برای بهبود شرایط پناهگاه ها گام هایی برای تحویل غذا، آب، تخت های مقوایی و دیگر کالاهای امدادی برداشته خواهد شد و به ساختن مسکن برای آوارگان کمک می شود.

با این حال با عبور این توفان از ژاپن بیشتر خدمات راه آهن در این کشور از امروز سه شنبه به حالت عادی بازگشته و بیشتر خدمات قطارهای تندروی شینکانسن از سر گرفته شده است ولی در میان شرکت های خصوصی راه آهن، بر روی برخی از بخش های خطوط توبو و کیئو هنوز قطاری رفت و آمد نمی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.