پس از انتشار این مطلب، کاربران فضای مجازی به انتقاد از آن پرداخته و آن را القای نوعی دوقطبی در جامعه ایران دانسته بودند. بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی نشان می‌دهد که در روز شنبه، بیش از ۲هزار و ۲۰۰ توئیت در رابطه با روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری منتشر شده است که این امر نشان می‌دهد که تیتر این روزنامه در میان کاربران توئیتری به شدت جنجال برانگیز شده است.

نکته جالب اما، انتقاد کاربران توئیتری منتسب به جریان اصولگرایی از این تیتر بوده است. در میان این کاربران، اسامی کاربرانی نظیر از جمله امین اسدی، علی قلهکی، محمد امین، محمد پاداش، مرتضی جلیلی، دیبی، امینی، صادق نیکو و ... دیده می‌شود. این کاربران که عمدتا از مخالفان دولت هستند نسبت به تیتر روزنامه کیهان انتقاداتی را مطرح کردند. انتقادات به حدی از تیتر این روزنامه بالا گرفت که کاربری به نام «آسید» که معمولا پیشتاز در فعالیت‌های توئیتری است، نوشته است: حالا شما هم بابت تیتر نامناسب #کیهان طوری بهش حمله نکنید که اصلاح‌طلب‌ها دعوت‌تون کنند به رعایت اخلاق در نقد حاج‌حسین..

همچنین کاربری به نام سیب‌سا که از کاربران منتقد دولت و نزدیک به جریان اصولگرایی است نیز در توئیتی دیگر نوشته است: کیهان یه جور تیتر زده نهایت دفاعی که ازش میشه اینه «یواش نقدش کنید گناه داره». مع الاسف رسانه بی‌رحمه و نمی‌تونید جلوی نقدهارو بگیرید؛ ولی می‌تونید خودتونو اصلاح کنید.

این مواضع باعث شد تا یکی از کاربران توئیتری در واکنش به انتقادات اصولگرایان بنویسد: من آدم ناامیدی هستم ولی اینکه این روزها کسی از تیتر کیهان دفاع نمیکنه (حتی حامیان همیشگیش)، خودش می تونه مایه امید باشه؟!

اما منتقدین فقط کاربران منتسب به جریان اصولگرایی نبودند. در اکثر توئیت‌های منتشر شده در رابطه با تیتر روزنامه کیهان که بیش از ۹۰ مورد آن‌ها حداقل ۱۰۰بار توسط کاربران توئیتری لایک شده، از دوگانه‌سازی انجام شده توسط روزنامه کیهان انتقاد شده است. برخی از کاربران این قبیل رفتارها را بر خلاف مواضع رهبر انقلاب دانسته‌اند و حتی خواستار برخورد با این روزنامه شدند. یک وکیل دادگستری در همین راستا نوشت:

«هر چند انتظار عبثی است که #مدعی_العموم بنا به وظیفه #قانونی از #کیهان شکایت کند اما زنان و دختران شجاعی که از مبارزه برای ورود به ورزشگاه خسته نشدند و حق خود را گرفتند باید […] حداقل ‌ برای ثبت در تاریخ شکایت کنند #دادرسی_عادلانه #با_من_به_ورزشگاه_بیا»

با بالا گرفتن این انتقادات، روزنامه کیهان در روز یکشنبه در واکنش به انتقادات، در مطلبی با عنوان «چرا آن یک ده‌هزارم قربانی هستند؟» دخترانی که به ورزشگاه آزادی رفتنه‌اند را قربانی « مدعیان اصلاحات و اعتدال » دانسته و نوشته است: آن زنان و دخترانی که پنجشنبه به استادیوم رفتند و کلاه بر سر گذاشتند و بوق به دست گرفتند، آیا قربانی این سیاست‌بازان و کاسبان حقوق زنان و شارلاتان‌های رسانه‌ای نیستند؟

با این حال این روزنامه به این سوال پاسخ نداده که چرا مردم را در برابر مردم قرار داده است. محمد رضا زائری یکی از روحانیون سرشناسی که در توئیتر فعال است در همین راستا این توئیت را منتشر کرده است: دشمن را پیدا کنید! (بیست نمره)

این توئیت مورد توجه حسام‌الدین آشنا نیز قرار گرفته است و او در واکنش به این توئیت نوشته است: کیهان‌شناسی یکی از دشوارترین رشته‌هاست!

واکنش‌ها به روزنامه کیهان محدود به همین موارد نبود و انتقادات بیشتری نسبت به عملکرد حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان صورت گرفت. روزنامه کیهان مدت‌هاست که با اقدام به انتشار مطالبی که در جهت منافع ملی نیست می‌پردازد. این سوال در ذهن فعالین رسانه‌ای مطرح است که اگر این مطالب در روزنامه دیگری منشتر می‌شد به همین میزان تحمل می‌شد؟ سوالی که لازم است ناظران حوزه مطبوعات کشور به آن پاسخ دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.