نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی را بازخوانی عاشورای حسینی دانست و افزود: زیارت اربعین به خصوص حضور با پای پیاده در این همایش بی نظیر جهانی اجر و پاداش بسیاری دارد و هر قدمی که زائر بر می دارد ۱۰ حسنه به او داده می شود و ۱۰ گناه او نیز بخشیده می شود.

وی ادامه داد: در پیاده روی اربعین حسینی آداب زیارت بسیار اهمیت دارد و تقویت روحیه تعاون و همکاری با یکدیگر از جمله آداب این سفر بی نظیر است که در یاری رساندن به کودکان، سال خوردگان، بیماران، معلولان و یکدیگر تجلی می یابد.

وی یکی دیگر از آداب سفر اربعین حسینی را توجه به معرفت، شناخت حق و حقوق، حرمت و ولایت امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: زائر اربعین باید به موارد اشاره شده باور و معرفت داشته باشد.

نجفی در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به استقبال و مهمان نوازی مردم عراق از زائران اربعین حسینی گفت: اگرچه مردم شریف عراق با روی گشاده نسبت به زائران اربعین انفاق و اطعام می کنند ولی شایسته است که زائران نیز رعایت آداب زیارت را بنمایند و بیشتر به مسایل معنوی بپردازند.

وی زیارت اربعین حسینی را عامل وحدت میان مردم دو کشور عراق و ایران دانست و خواستار جلوگیری از تفرقه بین دو ملت شد چراکه تفرقه و دوری مردم ایران و عراق از هم و دیگر مسلمانان خواست دشمنان است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در خاتمه پیام اربعین حسینی و امام حسین (ع) را دعوت به وحدت و جلوگیری از تفرقه دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.