شهردار منطقه ۲۲ تهران در یک نشست خبری درباره به آتش کشیده شدن عرصه های طبیعی بوستان چیتگر واقع در غرب تهران توسط گروهی از افراد توضیح داد.

علی نوذرپور، درباره آتش سوزی های بوستان چیتگر می گوید: آتش سوزی هایی که صورت می گیرد به دلیل رشد خوب علف ها در ابتدای امسال بود. برنامه ای را برای علف تراشی در بوستان گذاشتیم. برخی از علفها در معرض حریق است. حریقها چند منشا دارد. یکی از منشا ها، مربوط به شهروندان و بازیگوشی جوانان است. موردی داشتیم یک پدر و پسر مسابقه آتش افروزی گذاشته بودند که دستگیر شدند.

شهردار منطقه ۲۲ تهران توضیح می دهد: برخی از آتش افروزی ها تعمدی است که ما الان نمی توانیم حکم قطعی بدهیم. در سال جاری ۱۰ مورد دستگیری داشتیم که متهمان تحویل مقام قضایی شدند. ما برای اینکه بتوانیم سریعا حریق را خاموش کنیم، بالای تپه ها دیدبانی گذاشتیم و اکیپ موتورسواری های ما به کپسول آتش نشانی مجهز شده اند. به جز در روز انتخابات شورایاریها که ما درگیر بودیم، آتش سوزی بزرگی صورت گرفت و حتی ماشین آتش نشانی هم آمد و به واسطه سرعتی که داشت، واژگون شد. آتش سوزی گسترده بعد از آن نداشتیم و بعضا آتش سوزی ها مربوط به پوشش علف در عرصه های ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.