به گزارش خبرگزاری افق، کمیسیون حقوق بشر افغانستان عنوان کرد : در پی وقوع ۶۸ حمله در روز انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

گزارش ارائه شده توسط کمیسیون حقوق بشر از ابتدای حضور مردم افغانستان تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در ششم مهرماه بدست آمده است.

گزارش آمار بالای تلفات غیرنظامیان افغان در روز انتخابات ریاست جمهوری درحالی منتشر می شود که پیش تر نهادهای امنیتی گفته بودند که از وقوع ده‌ها حمله در روز انتخابات جلوگیری کرده اند.

براساس گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان، ۲۲۰ نفر از کارمندان این کمیسیون در روز انتخابات از ۴۷۰ مرکز رای‌دهی در ۲۳ ولایت نظارت کرده‌اند.

یافته‌های ناظران نشان می‌دهد که از آغاز تا پایان روند رای‌دهی یک هزار و ۲۶۰ مورد تخطی، تخلف یا جرم انتخاباتی ثبت شده است که در این میان ۱۴۱ مورد آن جرم انتخاباتی بوده و شامل حمله‌ مسلحانه و «تروریستی» بر کمپین های انتخاباتی، حمله‌ به مراکز رای‌دهی و تهدید رای‌دهندگان و کارمندان کمیسیون‌های انتخاباتی می‌باشد.

یافته‌های نظارتی کمیسیون مستقل حقوق بشر همچنین نشان می‌دهد که بیش تر زندانیان در سراسر افغانستان، به دلیل نبود مراکز رای‌دهی، از دادن رای محروم شده‌اند.

چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ششم مهرماه سال جاری برگزار شد. ۷۲ هزار نیروی امنیتی مسئول تامین امنیت این انتخابات بوده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.