به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ترکیه گذرگاه مرزی رأس العین را به اشغال خود درآورده اند و پس از ورود به این شهر با "نیروهای دمکراتیک سوریه" (قسد) درگیر شدند.

خبرنگار "سانا" در این ارتباط گفت: نیروی هوایی ترکیه به روستای "الصالحیه" در مسیر "تل تمر" به رأس العین در حومه "الحسکه" حمله و بازار اصلی شهر رأس العین را بمباران کردند.

برخی منابع رسانه ای در ترکیه امروز ادعا کردند که ارتش این کشور به همراه شبه نظامیانی که از سوی ترکیه حمایت می شوند، مرکز شهر راس العین را تصرف کرده اند .

از سویی دیگر "مروان قامشلو" مسؤول رسانه ای نیروهای دمکراتیک سوریه با رد خبر سیطره ترکیه بر رأس العین، تاکید کرد که نیروهای مورد حمایت این کشور وارد بخش صنعتی شهر رأس العین شده اند و اکنون حملات نیروی کرد سوریه آغاز شده و درگیری ها در این منطقه صنعتی که در نزدیکی مرزهای ترکیه است، ادامه دارد.

وزرات دفاع ترکیه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای تاکید کرده بود که شهر رأس العین را به کنترل خود درآورده است.

انتقال ۸۰ زندانی داعشی از الحسکه به عراق

در پی حملات نظامی نیروهای ارتش ترکیه به شمال سوریه، نیروهای آمریکا ۸۰ زندانی خارجی از گروه تروریست "داعش" را از زندان "الشدادی" در حومه جنوب شرقی الحسکه به عراق منتقل کردند.

رئیس جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

"رجب طیب اردوغان" گفت: عملیات موسوم به «چشمه صلح» نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای «پ. ک. ک» و «ی. پ. گ» (گروههای کرد ترکیه و سوریه) و داعش در شمال سوریه آغاز شده است.

اقدام ترکیه در حمله به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت می گیرد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.