محمود واعظی امروز ۱۸ مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به علاقه مردم و زائران برای حضور در کربلا و همچنین تمهیدات فراهم شده در بحث لغو روادید برای سفر به کشور عراق، جمعیت زیادی به سمت این کشور روانه شده است.

وی افزود: همه تسهیلات برای حضور زائران فراهم شده تا مردم بتوانند از این فرصت معنوی حداکثر استفاده را داشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در طول دو هفته گذشته بر اساس بررسی‌های انجام شده، آمادگی بسیار خوبی را در چهار مرز ایران شاهد هستیم.

واعظی با اشاره به بازدید امروز خود از مرز مهران عنوان کرد: سال گذشته در چنین ایامی حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کردند اما در ۲۴ ساعت گذشته در این مرز میزان عبور زائران به حدود ۱۸۰ هزار نفر رسید و پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم امروز به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمادگی که در سمت ایرانی مرزها وجود دارد، در طرف عراقی مرز وجود ندارد، گفت: بر اساس گزارش‌ها، زائرانی که به آن سوی مرزها رفته‌اند مشکلاتی در بحث اتوبوس و حمل و نقل دارند.

رییس دفتر رییس جمهور عنوان کرد: با مسئولان وزارت خارجه صحبت‌هایی انجام خواهد شد که با مقامات عراقی در بحث تردد زائران هماهنگی شود. در صورت نیاز به اتوبوس و دیگر حمایت‌ها، از سوی ایران، آمادگی داریم به کشور عراق کمک کنیم و این مسائل را برای تردد بهتر زائران حل کنیم..

واعظی بیان کرد: اربعین یک مراسم اعتقادی، سیاسی و دینی است و اثرات آن تنها بر روی کشور عراق و ایران نخواهد بود و می‌تواند در جهان اسلام مایه افتخار همه مسلمانان باشد

وی ادامه داد: اربعین حسینی  نشان انسجام، صمیمت و وحدت جهان اسلام است. اینکه برای روزهای کوتاهی چنین جمعیتی از مسلمانان برای یک هدف خاص در یک نقطه تجمع می‌کنند، بسیار ارزنده است. همه مسئولان تاکنون تلاش کرده‌اند و از این پس نیز تلاش خواهند کرد تا مردم بتوانند به راحتی و بدون دغدغه به این سفر معنوی بروند و سالم به کشور بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.