نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه با رئیس جمهور روسیه تلفنی گفت‌و‌گو کرد و طی آن دو طرف به بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان پرداختند.

به نوشته وبگاه «دبکا فایل» دفتر نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرد که وی امروز «گفت‌وگوی مهمی» با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داشت.

بنابر اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در گفتو‌گو با پوتین اظهار داشت: «ما با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم، اما از همکاری و هماهنگی مهم با روسیه برخورداریم. این همکاری برای ما بسیار مهم است و باید همچنان آن‌را ادامه دهیم.»

این دو چندی قبل در شهر «سوچی» در روسیه با هم دیدار کردند و رسانه آمریکایی «المانیتور» متعاقب این دیدار نوشت، این ملاقات دستاورد چندانی برای نتانیاهو نداشت. 

المانیتور نوشت: «بعد از گذشت چهار سال و ۱۳ دیداری که نتانیاهو با پوتین داشته، به نظر می‌رسد که او نتوانسته بین مسکو و تهران شکاف ایجاد کند. شراکت میان این دو کشور در سوریه همانند گذشته مستحکم است.» 

روسیه قبل از سفر نتانیاهو به سوچی دو بیانیه مهم صادر کرد که یکی از آن‌ها مربوط به ایران بود. در بیانیه نخست، روسیه برخلاف نتانیاهو تأکید کرد که یافته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران» را نشان می‌دهد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.