متن پیام محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:

ضمن تبریک روز جهانی پنبه و قدردانی از زحمات کلیه دست‌اندرکاران محترم همایش، پنبه به عنوان محصول راهبردی در ضروری‌ترین مصارف جامعه اعم از پوشاک، روغن، خوراک دام و سایر محصولات صنعتی، نقش مهمی در اقتصاد ملی و حفظ اشتغال دارد.

در شرایط فعلی و به منظور کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم، دستیابی به توسعه پایدار پنبه یک ضرورت انکارناپذیر است. گرچه اقدامات سال‌های اخیر امیدبخش بوده‌؛ اما حجم نیازها و فرصت‌های پیش‌ رو برای پایداری تولید این محصول فراتر از اقدامات موجود است.

سوابق درخشان صنعت پنبه کشور، مسؤولیت ما را در بهبود شرایط آن و تقویت زنجیره ارزش پنبه از مزرعه تا صنعت سنگین می‌کند و دستیابی به این مهم و تداوم آن جز با مشارکت، همکاری و تعامل صنعت و تشکل‌های مرتبط میسر نخواهد بود.

برای مهیا نمودن زمینه توسعه پایدار کشت و تولید پنبه؛ افزایش عملکرد، بهبود کارایی مصرف آب، توسعه ضریب مکانیزاسیون و انتقال فناوری از راهبردهای اساسی است که انتظار می‌رود در ستاد و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

امید دارم این نشست فرصتی فراهم نماید تا بار دیگر توجهات به سمت محصول ارزشمند پنبه جلب و با همکاری همه‌جانبه مسؤولین و بخش خصوصی در زنجیره تولید و بازرگانی، تصمیمات مؤثری در زمینه ارتقاء پنبه کشور اتخاذ گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.