امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با حضور در استان بوشهر از یگان‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه مستقر در عسلویه و جزیره خارگ بازدید کرد.

با حضور و دستور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور، «مرکز فرماندهی عملیات پدافند هوایی خلیج فارس» آغاز به کار کرد. این مرکز متکی بر آخرین فن‌آوری روز، با قابلیت کنترل منطقه ی وسیع و هدایت مستقیم یگان‌های پدافندی و هوایی ارتش و سپاه مستقر در سواحل جنوب کشور ایجاد شده است.

در این مرکز، کارکنان جوان و متخصص پدافندی کشور با در اختیار داشتن به‌روزترین تجهیزات بومی، تمامی تحرکات و آمدوشدهای هوایی در آسمان خلیج فارس را با دقت و ریزبینی رصد، پایش و کنترل می‌کنند.

امیر سرلشکر موسوی همچنین از نقاط جدید استقرار سامانه‌های پدافندی ایرانی در نوار ساحلی خلیج فارس بازدید و با کارکنان این سامانه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از سامانه‌های راداری و پدافندی ارتش و سپاه شامل سامانه‌های «مطلع»، «طبس»، «تور ام‌یک»، «تلاش»، «مرصاد» و «کیهان» مستقر در عسلویه و خارگ، از برنامه‌های فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در این مناطق بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.