پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر ۲ هزار و ۸۰۸ شاکی در گلستان و استان سیستان و بلوچستان دارد که متهمان افزون بر یک هزار و ۵۶ میلیارد ریال در گلستان و یک هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کردند که به همه این شکایت ها در گلستان رسیدگی می شود.

این پرونده ۳۳ هزار صفحه و ۲۶۰ جلد دارد که حداکثر در هشت نشست در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به اتهام مهدی و نادر قوانلو و سید احمد میرمحمدی ۳ متهم اصلی پرونده با موضوع اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی خواهد شد.

دادستان گرگان در جلسه قبلی رسیدگی به این پرونده گفت: پس از صدور کیفرخواست اولیه و رسیدگی در جلسه اول دادگاه، ۷۴ مال باخته جدید در آزادشهر و گرگان از متهمان شکایت کردند که پس از بررسی اولیه تصمیم گرفته شد به این شکایت ها در گرگان رسیدگی شود.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی ادامه داد: بر همین اساس یک دادخواست رسیدگی از دادسرای آزادشهر به مرکز استان ارجاع شد و دادسرای گرگان هم یک دادخواست دیگر علیه متهمین صادر کرد.

در نخستین نشست دادگاه علنی رسیدگی به پرونده کلاهبرداری لیزینگ خودرو پرهام ۳ متهم اصلی این پرونده تفهیم اتهام شدند.

در جلسه دوم هم سیداحمد میرمحمدی متهم ردیف اول و مهدی قوانلو متهم ردیف دوم به دفاع از خود پرداخته و منکر اخلال در نظام اقتصادی شدند؛ همچنین وکلای مدافع شکات و متهمین در این جلسه به دفاع از موکلین خود پرداختند.

پرونده های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می شود که به درخواست مسوولان قضایی استان گلستان برای تعیین دادگاه رسیدگی پرونده پرهام نیز با معاون اول قوه قضاییه نامه نگاری صورت گرفت تا در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشتر گلستانی هستند این پرونده در استان مورد رسیدگی قرار گیرد.

گفته می شود متهمان در پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام، با تاسیس یک شرکت و با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، میلیاردها تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.