ستاد انتخاباتی برنی سندرز، از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات آمریکا تائید کرده که او به خاطر سکته قلبی مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

این سناتور آمریکایی روز سه شنبه در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در نوادا پس از درد در ناحیه سینه به بیمارستان منتقل شد.

برای رفع انسداد شریان‌های قلبی سندرز که ۷۸ سال دارد وی تحت عمل جراحی قرار گرفت. سندرز روز جمعه بیمارستان را ترک کرد و گفت حالش "خوب" است.

پزشکان سندرز گفتند: "دو استنت در سرخرگ‌های کرونری او کار گذاشته شده‌ است."

این پزشکان گفتند سایر سرخرگ‌های سندرز "به طور عادی فعالیت می‌کنند."

پزشکان گفتند که روز جمعه، حال سندرز به اندازه کافی خوب بود که از بیمارستانش در لاس‌وگاس مرخص شود.

این دو پزشک گفتند که به سندرز توصیه شده است مشکل پیش آمده را "با پزشک شخصی خود پیگیری کند".

به گزارش بی.بی.سی سندرز در بیانیه‌ای که پس از ترخیص از بیمارستان منتشر کرد، گفت "پس از مرخصی کوتاه مدت، من منتظر بازگشت دوباره به کار هستم."

او به هوادارانش گفت "حالش خیلی بهتر است."

سندرز گفته است در مناظره بعدی نامزدهای حزب دموکرات که ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

سندرز مسن‌ترین کاندیدا است و ممکن است با سئوال‌هایی در باره وضع سلامتی‌اش در صورت کسب نامزدی حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات سال آینده مواجه شود.

در صورتی که سندرز به ریاست‌جمهوری برسد، او مسن‌ترین فردی خواهد بود که به این سمت دست می‌یابد.

برنی سندرز کیست؟

 

برنی سندرز در خانواده‌ای یهودی در محله بروکلین شهر نیویورک متولد شد و می‌گوید عاملی که باعث بروز آگاهی طبقاتی در او شد سپری کردن دوران کودکی‌اش در آپارتمانی کوچک و محقر بود.

او در دانشگاه شیکاگو درس خوانده است و طی‌ دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی در ضدیت با جنگ و حمایت از حقوق مدنی سیاه‌پوستان فعال بود و در تظاهرات سال ۱۹۶۳ واشنگتن شرکت داشت.

 

او در زمان جنگ ویتنام خواهان کنار گذاشته شدن از خدمت اجباری به خاطر ملاحظه‌های اعتقادی شد، اما درخواست او زمانی بررسی و نهایتا رد شد که به خاطر سنش از اعزام به خدمت معاف شده بود.

سندرز در سال ۱۹۹۰ به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت. او اولین "نماینده مستقل" در ۴۰ سال گذشته بود و تا سال ۲۰۰۷ که موفق به کسب کرسی در سنا شد، عضو مجلس نمایندگان باقی ماند.

از زمان ورودش به مجلس سیاستمدارهای جمهوری‌خواه و دموکرات را به دریافت حمایت‌های مالی‌ از طرف اشخاص و شرکت‌های ثروتمند متهم کرد. استمرار او در به چالش کشیدن افراد قدرتمند لقب "خرمگس اجتماعی" را برایش به ارمغان آورد. او باقدمت‌ترین نماینده مستقل در تاریخ کنگره است.

او در سال ۲۰۱۰ پشت تریبون رفت و به مدت ۸ ساعت و نیم سخنرانی کرد تا بلکه بتواند از مانع ادامه پیدا کردن سیاست‌های مالیاتی جورج بوش شود. او معتقد بود که این سیاست‌ها به نفع ثروتمندان است و باعث افزایش شکاف طبقاتی در آمریکا می‌شود.

سندرز برای انتخابات سال ۲۰۱۶ هم کاندیدای انتخابات شد اما در رقابت درون حزبی از هیلاری کلینتون برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات شکست خورد. خانم کلینتون هم در انتخابات به ترامپ باخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.