به گزارش آسوشیتدپرس، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین، یک روز بعد از آنکه ترامپ گفت از چین می‌خواهد درباره خانواده بایدن تحقیق کند، گفت کشورش «در امورداخلی ایالات متحده آمریکا دخالت نخواهد کرد.»

وزیر خارجه چین اضافه کرد: «ما اعتماد داریم که مردم آمریکا خواهند توانست خودشان مشکلاتشان را حل کنند.»

ترامپ روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگوی تلفنی جنجالی‌اش با رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «بسیار خوب، من فکر می‌کنم اگر آنها (اوکراینی‌ها) صادق باشند، تحقیقات گسترده درباره بایدن را آغاز می‌کنند. جواب [سوالتان] خیلی ساده است.»

وی اضافه کرد: «آنها باید درباره خانواده بایدن تحقیق کنند. چین هم باید تحقیقات درباره خانواده بایدن را شروع کند. چون اتفاقی که در چین افتاد به اندازه اتفاقی که در اوکراین افتاد، بد است.»

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳ مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای کمک نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.