به گزارش شامگاه جمعه اداره کل دیپلماسی رسانه ای و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ، سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص وضعیت «نگار قدس کنی» اظهار داشت: او به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس، حدود سه سال قبل در استرالیا بازداشت و در شرایط بسیار سخت و غیر انسانی نگهداری شده و در تمام این مدت، حمایت کنسولی از این شهروند بی‌گناه ایرانی در دستور کار دائم سفارت جمهوری اسلامی در استرالیا و وزارت امورخارجه قرار داشته است.

موسوی افزود: استرداد قدس کنی به آمریکا با نقض مقررات و حقوق وی انجام شده که مورد اعتراض ایران قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود:حکم صادره از سوی دادگاه آمریکایی به روشنی ثابت می‌کند اتهامات علیه وی بی اساس و غیر قانونی بوده و دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی قدس کنی، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر کرده تا  افتضاح حقوقی دادستان آمریکا در تعقیب یک انسان بی‌گناه را بپوشاند.

موسوی احقاق حقوق این شهروند بی‌گناه ایرانی و سایر شهروندانی که به بهانه نقض تحریم های خودخوانده آمریکا مورد تعقیب ظالمانه نظام قضایی این کشور قرار گرفته اند را یک اولویت مهم وزارت امورخارجه ذکر کرد.

وی تاکید کرد: موضوع زندانیان همیشه به عنوان یک موضوع انسانی بین دو کشور ایران و آمریکا موضوعیت داشته و توسط طرفین مورد پیگیری قرار می گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که دکتر ظریف نیز چندی پیش اعلام کرد آمادگی ورود به مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.