دکتر شیبانی در پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما که با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی ریاست جمهوری در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت شهدای جنگ دفاع مقدس به ویژه شهدای داروسازی، گفت: این نمایشگاه در زمانی در حال برگزاری است که شاهد هجمه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه مدعیان حقوق بشر و دموکراسی هستیم. کسانی که به دروغ می‌گویند دارو و غذا تحریم نیست، اما در عمل می‌بینیم که برخی شرکت‌ها به دلیل تحریم نه به ما دارو می‌دهند و نه مواد اولیه.

وی افزود: البته به لطف خدا دست اندرکاران حوزه دارو، همواره طی سال‌هایی که مورد هجمه بوده‌ایم، تحریم‌ها را به فرصت بدل کردند. باید توجه کرد که در حال حاضر در صنعت داروسازی بیش از ۱۰۰ شرکت دارویی ما داروی شیمیایی تولید می‌کنند و در صنعت بسته بندی در برخی موارد به خودکفایی ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

شیبانی ادامه داد: در حوزه فراورده‌های جدید دارو مانند داروهای بایوتکنولوژی در خاورمیانه پیشقدم هستیم و حرف برای گفتن داریم. این داروهای جدید ما حتی در کشورهای اروپایی هم ثبت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با کمک همه دست اندرکاران بتوانیم شاهد توسعه بیشتر در عرصه داروسازی کشور باشیم، گفت: در پنجمین دوره نمایشگاه ایران فارما از نظر مکانی و حضور شرکت‌ها ۳۰ درصد توسعه داشته‌ایم. در این دوره ۵۵۰ شرکت در نمایشگاه حضور دارند که ۴۰۰ شرکت داخلی و ۱۵۰ شرکت خارجی از ۳۰ کشور دنیا هستند.

شیبانی همچنین گفت: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاه کتب علمی نیز برگزار می‌شود. همچنین بیش از ۵۰ کارگاه آموزشی را نیز برگزار خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.