تصورش هم سخت است که روزگاری پرنده ای در آسمان پرواز می کرده که یک فک بزرگ، بال هایی حیرت انگیز و دندان هایی بزرگ داشته است اما این موضوع حقیقت دارد.

این دایناسور موسوم به پتروسور و غول پیکر بودند. درواقع  با داشتن طول ۲۰ پایی و وزن ۶۵۰ پوندی بسیار عظیم تلقی می شوند و بقایای آنها از دوران ژوراسیک به یادگار مانده است و اکنون ۱۲۵ میلیون سال بعد از دوره زندگی خود موجب حیرت باستان شناسان شده است. بقایای این جاندار که در اعماق صخره های جزیره وایت یافته شده است، دریچه ای جدید از علم باستان شناسی را رو به دید دانشمندان گشوده است.

اعتقاد بر این است که این هیولاهای بالدار تقریباً ۱۵۰ میلیون سال پیش بر آسمان حکمرانی کرده اند ، در طی این مدت آنها از اندازه جوندگان به شکل شبیه به یک جت جنگنده مدرن تکامل یافته اند. وزن تقریبی این جاندار بر اساس معیار کیلوگرم حدود ۳۰۰ کیلوگرم ارزیابی می شود. این کشف توسط رابرت کورام ، رئیس بخش فسیل شناسان منطقه در انگلیس انجام شده است که می گوید: "شاید این بزرگترین موجودی بوده که تا آن زمان زندگی کرده بود."

اعتقاد بر این است که این هیولاهای پرنده تقریباً ۱۵۰ میلیون سال بر آسمان حکومت کرده اند ، در این مدت آنها از اندازه جوندگان به شکل شبیه به یک جت جنگنده مدرن تکامل یافته اند. مایکل حبیب ، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در این خصوص نوشت: "برخلاف پرندگانی که فقط با اندام عقب خود حرکت می کنند و به داخل هوا می پرند ، پتروسورها در تمام چهار وجه اصلی بدن خود حرکت داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.