در ادامه رقابت‌های چهارمین روز از تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در منچستر انگلیس در حال برگزاری است، سروش احمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی برابر جواد آچاب قهرمان جهان ۲۰۱۵ و اروپا ۲۰۱۶ از بلژیک رفت و در پایان با نمایشی زیبا با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد تا نخستین فینالیست تیم مردان ایران در این رقابت‌ها نام گیرد.

احمدی پیش از این در دور نخست برابر کریستوفر صباغ از لبنان در پایان ۲ راند مبارزه با نتیجه ۲۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک شانزدهم نهایی شد. وی در ادامه نیز مقابل حمد مبارک از عربستان در پایان ۲ راند مبارزه با نتیجه قاطع ۲۳ بر ۲ پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید. وی سپس در پایان دو راند با نتیجه ۲۱ بر یک برابر ابراهیم زرمان از اندونزی به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. احمدی در یک چهارم نهایی نیز جواد آقایفآذربایجانی را ۲۲ بر ۱۴ برد و به نیمه نهایی رسید.

احمدی فردا شب (یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان به روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

مهران برخورداری در ۸۰- و کیمیا همتی در وزن ۶۷- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران در روز چهارم این رقابت‌ها بودند که پیش از این حذف شدند.

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم در گام نخست برابراوریل آدریانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ از مکزیک با نتیجه ۲۲ بر ۱۳ به برتری رسید و راهی یک شانزدهم نهایی شد اما در دومین مبارزه مقابل نماینده آلمان ۲۹ بر ۱۶ باخت و حذف شد.

کیمیا همتی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی زنان ایران نیز در اولین دیدار برابر «کاردید آکوستا» از کوبا با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید. وی در دور بعد برابر «لارن ویلیامز» از انگلیس و دارنده عنوان قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ با حساب ۳۱ بر ۱۵ پیروز شد اما در سومین مبارزه و در یک هشتم نهایی مقابل فریدا عزیزوف از آذربایجان ۲۱ بر ۸ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی مردان و زنان ایران تاکنون توسط آرمین هادی‌پور و مهلا مومن‌زاده به ترتیب صاحب مدال‌های برنز و نقره شده‌اند.

محمد پلنگ‌افکن، امیر محمد بخشی در بخش آقایان و ناهید کیانی، پریسا جوادی و اکرم خدابنده نیز در بخش بانوان دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی، هدایت تیم ملی مردان ایران را بر عهده دارند و در بخش زنان نیز مهرو کمرانی سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.