جمال عرف در جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای برگزاری ده دوره آموزشی مجریان انتخابات، تاکید کرد: خروجی ویژه و اصلی این دوره های آموزشی باید این باشد که در پایان دوره ها، هیچ پرسش و ابهامی در هیچ یک از زمینه های اجرایی و برگزاری انتخابات برای مجریان انتخابات در مقام اجرای قانون انتخابات باقی نماند.

وی افزود: فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در حوزه مدیریتی خود وظیفه دارند انتخاباتی امن، سالم و باشکوه را مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سند بالادستی انتخابات و اصول بی‌طرفی، قانونمداری و امانتداری برگزار کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ترسیم وضعیت و موقعیت ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و جهان اسلام پرداخت و با اشاره به دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان انقلاب و نظام در تمام دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، ایران را یک قدرت منطقه‌ای تعیین‌کننده و تاثیرگذار توصیف کرد که حضور، مواضع و عملکردش موجب عزت، امید و افتخار جهان اسلام است.

وی افزود: اکنون عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام به مرتبه‌ای کم‌سابقه رسیده است. با وجود چنین جایگاه عزتمندانه‌ای است که علی‌رغم تمامی اقدامات غیرقانونی و تحریم های ظالمانه علیه مردم و نظام، جمهوری اسلامی ایران توانست مقتدرانه و مبتنی بر استراتژی مقاومت فعال، عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی خود را به خوبی مدیریت کند و اعتقاد دارم از نقطه اوج فشارها و بحران‌ها گذشته‌ایم و چشم‌انداز موفقی فراروی ما قرار دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که یکی از مهم‌ترین مولفه های ارزیابی عملکرد فرمانداران، میزان تلاش و تکاپوی آن‌ها برای افزایش مشارکت است، اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران به عنوان مجریان انتخابات، باید در عین حفظ استقلال خود به عنوان نمایندگان عالی دولت و مجری انتخابات، نهایت تعامل را با سایر دستگاه‌های مرتبط با امر انتخابات داشته باشند و شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم نمایند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین سه خط قرمز اصلی در رقابت های انتخاباتی را تحرکات و تهییجات واگرایانه قومیتی، مطالبات افراطی و تحریک‌آمیز تقسیماتی و نیز منابع مالی مجهول و پول‌های مشکوک دانست و اعلام کرد: ستاد انتخابات کشور در قبال عبور از این خطوط قرمز مماشات نخواهد کرد.

 وی با تاکید بر ضرورت تسلط و اشراف کامل مجریان انتخابات بر قوانین انتخابات، رصد دقیق و مستمر فضای انتخاباتی و جلوگیری از ورود پول‌های مشکوک و منابع مالی مجهول را از وظایف اصلی مجریان انتخابات دانست.

 عرف اظهار داشت: سازوکار انتخابات در نظام به نحوی است که سرانجام این مردمند که انتخاب می‌کنند و نقش اصلی و تعیین‌کننده را در انتخابات ایفاء می‌کنند.

عرف در پایان، دفاع از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مستقر را وظیفه‌ای بدیهی و منطقی برای فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت دانست و تاکید کرد: بدیهی است که مسوولان و مدیران دولت باید از دولت مستقر، مشروع و قانونی که با رای مردم انتخاب شده است، دفاع کنند و نهایت توان خود را برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های این دولت به کار بندند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.