به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، خیابان شانزه لیزه پاریس که در ماه های گذشته به کانون جبش اعتراضی مردمی علیه سیاست های امانوئل مکرون تبدیل شده است، امروز (شنبه) مسدود شد.

هم اکنون خیابان های اطراف شانزه لیزه شاهد تظاهرات و درگیری های خیابانی است.

براساس آخرین گزارش ها، شمار بازداشت شدگان تظاهرات امروز پاریس از مرز یکصد تن گذشته است.

معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه موسوم به «جلیقه زردها» برای چهل و پنجمین شنبه متوالی با حضور در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای این کشور با پلیس درگیر شدند.

برخی منابع فرانسوی ساعاتی پیش از وقوع نخستین درگیری ها و حوادث در ایستگاه "سن لازار" پاریس خبر داد و اعلام کرد : نخستین شلیک گاز اشک آور در محوطه این ایستگاه انجام شد.

همچنین بیش از هفت هزار نیروی پلیس برای مقابله با خشونت های امروز پاریس سازماندهی شده اند.

خودروهای آب پاش در مناطق مختلف پاریس مستقر و مناطق مرکزی این شهر از روز جمعه مسدود شده و بخش بزرگی از آن در محاصره پلیس قرار دارد.
همزمان با تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت در چهل‌ و پنجمین شنبه متوالی خود، رییس جمهوری فرانسه نگرانی خود را از افزایش خشونت‌ها برای کنترل این اعتراض‌ها ابراز کرد.

جنبش جلیقه زردها که ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۹۷) در فرانسه و با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر شکل گرفته، امروز به چهل و پنجمین هفته متوالی خود می رسد.

ناآرامی های ۹ ماه گذشته در فرانسه تا ۱۱ کشته برجای گذاشته و طبق آخرین آمارهای رسمی که «کریستف کاستانر»  وزیر کشور فرانسه اعلام کرده، حدود ۲۵۰۰ نفر از تظاهرکنندگان و ۱۷۱۷ نفر از بین نیروهای پلیس در جریان درگیری‌ها تاکنون زخمی شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.