به گزارش  رویترز، دفتر کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که درگیری در لیبی راه حل نظامی نداشته و فرانسه همچنان از طرح سازمان ملل متحد برای پایان نزاع و برگزاری انتخابات در این کشور حمایت می کند. 

در این بیانیه همچنین آمده است که رییس جمهوری فرانسه در ملاقات با السراج یکبار دیگر بر حمایت پاریس از دولت وفاق ملی تاکید و اعلام کرد که همکاری فرانسه با دولت السراج ادامه خواهد داشت.

مکرون در دیدار با السراج بدون ذکر نام ژنرال حفتر خواستار پایان درگیری ها در طرابلس شده بود.

السراج پس از این دیدار در مصاحبه با شبکه خبری فرانس ۲۴ گفت: از فرانسه انتظار داریم تا در روزهای آینده موضع واضح تری اتخاذ کند.

وی افزود: حفتر و افراد مسلح تحت کنترل او به بهانه مبارزه با تروریسم قصد کودتا و تصرف قدرت را دارند.

السراج پیش از دیدار با امانوئل مکرون، با نخست وزیر ایتالیا و همچنین صدراعظم آلمان دیدار کرده بود.

پیش تر فرانسه از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده بازنشسته و رهبر ارتش ملی لیبی حمایت می کرد.

**۳ کشته در حمله احتمالی عناصر داعش در جنوب لیبی

شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر امروز (پنج شنبه) با افراد مسلحی که گفته می شود از عناصر داعش در شمال افریقا هستند وارد درگیری شده و در خلال این تبادل آتش سه نفر از ساکنان محلی کشته شدند.

شنبه گذشته نیز گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به یک پایگاه نظامی تحت کنترل نیروهای ارتش ملی که منجر به کشته شدن 9 نظامی شده بود را برعهده گرفت.

**دیوان کیفری بین المللی آماده محاکمه مجرمان جنگی در لیبی است

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که دادستان دیوان کیفری بین المللی روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک ضمن ارائه گزارش درخصوص بحران لیبی اعلام کرد: دیوان کیفری آماده است تا هر فردی را که در لیبی مرتکب جنایت جنگی شده است، محاکمه کند.

این مقام دادگاه لاهه افزود: تمامی طرف های درگیر در لیبی موظف هستند تا با اتخاذ تدابیر لازم حفظ جان غیرنظامیان و نیز حفاظت از بیمارستان ها، مدارس و دیگر زیرساخت های غیرنظامی در این کشور را تضمین دهند.

**سه حمله ارتش ملی لیبی به حومه طرابلس در بامداد پنج شنبه

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال حفتر در ساعات ابتدایی امروز منطقه وادی الربیع در حومه طرابلس را سه بار مورد حمله هوایی قرار دادند.

لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، بار دیگرصحنه درگیری و نزاع شد.

لیبی از زمان اقدام نظامی تحت حمایت ناتو برای سرنگونی معمر قذافی رئیس جمهوری مخلوع این کشور در سال ۲۰۱۱ صحنه آشوب و نا آرامی بوده است.

پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. 

دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس (غرب کشور) تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.

همزمان نیز یک دولت موازی در شهر &#۳۹;طبرق&#۳۹; در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست &#۳۹;عقیله صالح&#۳۹; و حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت کرد.

کشورهای عربستان، امارات، مصر از حامیان ژنرال حفتر هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.