به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این بیانیه از تحقیقات در مورد علت این تیراندازی خبر داده شده است.

چهار تن از زخمی شدگان این حادثه به بیمارستان منتقل شدند و چهار نفر دیگر نیز در کلینیک های محلی تحت مداوا قرار گرفتند. هویت هیچ یک از قربانیان شناسایی نشده است.

این بیانیه حاکی است که مقام های محلی مطمئن نیستند که آیا یک نفر در تیراندازی دست داشته است یا افرادی بیشتری در آن دخیل بوده اند. جمعیت زیادی به هنگام وقوع تیراندازی در محل حادثه حضور داشتند. ۹۱۰۹

این روزها، حملات مسلحانه در آمریکا افزایش یافته تا جایی که صدای مردم این کشور را درآورده است.

مردم آمریکا با شرکت در تجمعاتی به افزایش حملات مسلحانه در این کشور معترضند و خواستار اتخاذ تمهیدات بیشتری برای کنترل مالکیت سلاح هستند.

چندی پیش دو شهر «دیتون» در ایالت اوهایو و «ال پاسو» در ایالت تگزاس صحنه تیراندازی های مرگباری بود که بر اثر آن، در مجموع ۳۱ نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.

منتقدان و معترضان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را متهم می کنند که با لفاظی‌های نژادپرستانه اش، به خشونت‌های مسلحانه و تنش‌های نژادی و سیاسی در آمریکا دامن می زند.

رئیس جمهوری آمریکا در یکی از جنجالی ترین سخنان خود، چهار تن از اعضای زن مجلس نمایندگان آمریکا را که از اقلیت های این کشور هستند مورد حملات نژادپرستانه قرار داد و گفت که این افراد به جای انتقاد از ایالات متحده به جایی که از آن آمده اند بازگشته و کشور خود را اصلاح کنند.

مقام‌های امنیتی آمریکایی گفته‌اند عامل کشتار ال ‌پاسو، «پاتریک کروسیوس» نام دارد. این فرد ۲۱ ساله پیش از تیراندازی بیانیه ای علیه مهاجران لاتین‌تبار در فضای مجازی منتشر و آنها را به «تهاجم علیه تگزاس» متهم کرد.
ال‌ پاسو شهری ۶۸۰ هزار نفری در غرب تگزاس است که ۸۰ درصد جمعیت آن را لاتین‌تبارها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرز مکزیک قرار دارد؛ جایی که ترامپ وعده ساخت دیوار در این مکان را داده است تا از ورود مهاجران به ایالات متحده جلوگیری کند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن، موضعی منفی نسبت به مهاجران اتخاذ کرده و  آنها را «بیگانه، حیوان و آلوده کننده آمریکا» دانسته است. وی سال گذشته بخشی از نیروهای ارتش آمریکا را به مرز اعزام کرد و دستور داد تا به مهاجرانی که به سمت این نیروها سنگ پرتاب می کنند، شلیک شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.