پلیس تگزاس می‌گوید، تیرانداز یک مرد سفیدپوست سی و چند ساله است که برای پلیس شناخته شده است اما هویت او تا بررسی‌های پزشکی قانونی علنی نخواهد شد.

واقعه در حد فاصل دو شهر اودیسه و میدلند در غرب ایالت تگزاس و در ساعات بعد از ظهر روز شنبه، ۳۱ اوت، روی داد.

در گزارش‌های اولیه از مظنون دیگری هم یاد شده بود و پلیس هم در اطلاعیه‌های خود گفته بود که مشغول بررسی احتمال وجود یک تیرانداز دوم است اما پس از گذشت چند ساعت از این واقعه پلیس گفت که تقریبا باور دارد که دیگر تهدیدی متوجه عموم نیست.

غروب شنبه، ۳۱ اوت، یک سخنگوی پلیس به خبرنگاران گفت که در جریان این تیراندزی پنج تن کشته و دست کم ۲۱ نفر زخمی شده‌اند.

پلیس می‌گوید، تیرانداز یک مرد سفیدپوست سی و چند ساله است. سخنگوی پلیس به خبرنگاران گفته با وجود اینکه احتمالا تیرانداز برای پلیس ناشناس نیست اما هویت او بعد از قطعی شدن تحقیقات اولیه اعلام خواهد شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خیلی زود به این واقعه واکنش نشان داده و در توییتر نوشت که از طریق دادستان کل در جریان جزییات این تیراندازی قرار گرفته است.

پلیس که ساعاتی قبل از متواری شدن تیرانداز با یک خورودی اداره پست خبر داده بود و شهروندان را از تردد در خیابان‌ها بازداشته بود در آخرین اطلاعیه خود هدف گرفته شدن و کشته شدن تیرانداز در مجموعه سینمایی سینرجی شهر میدلند را تایید کرد. پلیس افزود، در این لحظه تیراندازی دیگری در جریان نیست. تمام بخش‌های انتظامی مشغول بررسی احتمال وجود مظنونان دیگر هستند."

سخنگوی پلیس در آخرین اطلاعاتی که به خبرنگاران داده گفته از زمان هدف قرار دادن و کشتن تیرانداز دیگر گزارشی مبنی بر تیراندازی یا قربانی جدید دریافت نشده است.

آن طور که پلیس عصر شنبه به خبرنگاران تاکید کرده، تیراندازی ابتدا میان مهاجم و یک مامور پلیس آغاز شده است. خودروی مرد سفیدپوست سی و چند ساله که هنوز هویتش علنی نشده پس از اینکه توسط دو افسر پلیس متوقف می‌شود به تیراندازی میان او و مامور پلیس می‌انجامد. این واقعه در شهر میدلند آغاز می‌شود.

مامور پلیس در جریان این تیراندازی زخمی می‌شود و مهاجم سپس با گریختن از صحنه شروع به شلیک تصادفی به سوی مردم عادی کرده و کمی بعد خودروی خود را رها می‌کند و با ربودن یک خودروی اداره پست به سوی شهر اودیسه می‌رود و همچنان به سوی مردم عادی و بدون اینکه شخص خاصی را مد نظر داشته باشد به طور تصادفی شروع به شلیک می‌کند.

او در نهایت در شهر اودیسه و در یک مجموعه سینمایی- تفریحی به نام سینرجی پس از رد و بدل کردن آتش با ماموران پلیس هدف قرار می‌گیرد و کشته می‌شود.

مقام‌های بهداشتی گفته‌اند، یک کودک که هنوز دو سال هم سن ندارد در میان زخمی شدگان است و حال چند نفر از مجروحان نیز وخیم است.

این تیراندازی دقیقا چهار هفته پس از کشتار در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو تگزاس روی داده که طی آن ۲۲ تن کشته و بیش از ۴۰ تن زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.