به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، این تیراندازی پرتلفات ترین حمله مسلحانه از زمان روی کار آمدن دولت فعلی این کشور از دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون بوده است.

دادستان کل مکزیک ضمن تائید کشته شدن شمار زیادی از افراد در این تیراندازی، اعلام کرد : در این اقدام خشونت آمیز، ۱۵ نفر نیز به شدت مجروح شده اند که وضعیت جسمانی تعدادی از آنها وخیم اعلام شده است.

پلیس محلی با انتشار اطلاعیه که متن آن را در توییتر منتشر کرد گفته است که عاملان این حمله فرار کرده و نیروهای امنیتی به دنبال آنها هستند.

دادستانی کل مکزیک در این باره اعلام کرد که این تیراندازی احتمالا حاصل نزاع میان باندهای خلافکار بوده است. برخی رسانه‌های مکزیک نوشته‌اند که مردان مسلح پیش از تیراندازی به حاضران، با کوکتل مولوتف بار را به آتش کشیده‌اند.

در حمله مشابه دیگری که در ماه آوریل گذشته در یک بار در شهر میناتیتلان واقع در همین استان وراکروز صورت گرفت، ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند. درحالی که آندرئاس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک از ابتدای کار خود در این سمت قول داده بود خشونت‌های باندهای خلافکار را کنترل کند، این دو حمله مرگبار انتقادها از او را در کشور افزایش داده است. آقای لوپز اوبرادور گفته است که هنوز راه زیادی برای مبارزه با خشونت باندها باقی مانده است.

شمار قربانیان نزاع میان باندهای خلافکار و قاچاقچی مواد مخدر در مکزیک در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. استان وراکروز همواره یکی از مناطق مهم برای قاچاق مواد مخدر به سمت شمال و مرز آمریکا بوده و همواره نزاع‌های خونینی میان باندهای قاچاق و جنایت‌های سازمان‌دهی شده در آن روی می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.