روسیا الیوم گزارش داد، ارتش سوریه بعد از فرار شمار بیشتر تروریست‌ها از خان شیخون، روز گذشته پاکسازی این شهرک راهبردی را آغاز کرد.

فعالان اعلام کردند، نیرو‌های ارتش سوریه دست به پیشروی جدیدی در حومه جنوبی ادلب زده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ارتش سوریه به شهرک استراتژی خان شیخون در شمال غرب کشور تسلط یافته و کنترل مناطقی در اطراف آن را در دست گرفته است تا بدین ترتیب تمامی گذرگاه‌ها مقابل مراکز بازرسی نیرو‌های ترکیه را مسدود کند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» - وابسته به معارضان- نیز از سیطره کامل نیرو‌های دولتی به شهرک خان شیخون در حومه جنوبی ادلب خبر داد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر مرکز مذکور گفت: «نیرو‌های ارتش در حال مین‌روبی در شهری هستند که گروه‌های مسلح از روز سه‌شنبه از آن عقب‌نشینی کرده‌اند.»

عبدالرحمن تصریج کرد، نیرو‌های ارتش سوریه بعد از تثبیت کنترل‌شان بر اطراف خان شیخون، بر این شهرک مسلط شده‌اند.

طبق اعلام عبدالرحمن، نیرو‌های ارتش سوریه در جاده‌هایی در اطراف خان شیخون مستقر شده‌اند تا از این طریق منطقه‌ای در امتداد جنوب این شهرک تا حومه شمالی حماه را محاصره و تمامی گذرگاه‌ها مقابل مراکز ایست و بازرسی ترکیه در شهرک «مورک» را مسدود کنند.

منابع رسانه‌ای تأکید کردند، ارتش سوریه در مزارع واقع در جنوب شرقی شهرک مورک، که در آن هفتمین مرکز نظارت نیرو‌های ترکیه واقع است، پیشروی کرده است. از سوی دیگر، گروه‌های مسلح نیروهای‌شان را از مناطق مهمی در حومه شمالی حماه از جمله «اللطامنه» و «کفر زیتا» عقب رانده‌اند.

ارتش سوریه بیش از یک ماه پیش برای تسلط بر خان شیخون و مناطق هم‌جوار آن در شمال حماه و جنوب استان ادلب، عملیات نظامی گسترده‌ای آغاز کرد و طی آن بیش از ۱۰ شهرک و روستا را به کنترل خود درآورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.