سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر گفت: روزهای اخیر افراد کلاهبردار با تبلیغات دروغین درباره "دو نرخی شدن سهمیه بنزین"ضمن هدایت قربانیان خود به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حسابشان اقدام می کنند .

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا با شناسایی اعمال مجرمانه و تبلیغات دروغین گردانندگان سایت www. Iniopdc. Com اقدامات قضایی و انتظامی خود را آغاز کرده؛ به هموطنان هشدارداد: فریب تبلیغات دروغین این گونه سایت ها را نخورند و صرفا این گونه اخبار را از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی منتشر می شود ، دریافت کنند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان داشت: جهت پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی توسط افراد سود جو ، درصورت وارد شدن به این گونه سایت ها ، شهروندان باید فورا نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی بانکی خود اقدام کنند .  

این مقام مسئول گفت : عموم مردم می توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی‌ با این پلیس در میان بگذارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.