به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، میلیاردر و سرمایه‌گذار معروف، لئون کوپرمن معتقد است که فدرال‌رزرو با کاهش نرخ بهره، که امسال برای دومین بار اتفاق افتاد، سر کسانی که پول خود را پس‌انداز می‌کنند کلاه می‌گذارد.

کوپرمن گفت: من با دو عضو هیات‌مدیره فدرال‌رزرو که مخالف کاهش نرخ بهره بودند موافق هستم. نرخ بهره همین پیش از این هم خیلی پایین بود. 

او گفت: از این زاویه به این اقدام نگاه کنید؛ شما ۳۵ تا ۴۰ درصد مالیات پرداخت می‌کنید، حالا اگر شانس داشته باشید ۲ درصد روی پس‌انداز خود سود دریافت می‌کنید. در واقع شما ۶۰ درصد از این ۲ درصد را دریافت خواهید کرد که ۱.۲ درصد خواهد شد. نرخ تورم به ۲ درصد نزدیک می‌شود، یعنی شما با پس‌انداز خود سود منفی خواهید داشت. 

کوپرمن همچنین ضعف کنونی اقتصاد را مستقیما مربوط به گفتمان تعرفه‌ای رییس‌جمهور آمریکا دانست. او می‌گوید: آنچه که رییس‌جمهور در مقابل چین انجام می‌دهد قابل درک است، اما تهدید کردن مکزیک، تهدید کردن کانادا و تهدید اروپا با عقل جور در نمی‌آید. 

او اضافه کرد: این کار باعث شده است که جامعه تجاری دچار سردرگمی شوند، آنها نمی‌دانند خط تولید خود را کجا ببرند، آنها نمی‌دانند کجا کارخانه بسازند و بنابراین از سرمایه‌گذاری‌های خود می‌کاهند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.