یک منبع امنیتی در استان دیاله (شرق) عراق به پایگاه خبری "بغداد الیوم" گفته است، تیپ ۲۴ سازمان الحشد الشعبی یک فروند پهپاد گروهک تکفیری تروریستی داعش را در یکی از جزایر در عمق منطقه دریاچه حمرین (۲۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) این استان کشف و ضبط کرده است. 

گزارش حاکی است در این عملیات که با استفاده از قایق های تندرو انجام شد، همچنین چندین مخفیگاه این گروهک تروریستی نیز کشف شد. 

با وجود آزادسازی تمامی قسمت های خاک عراق از جنگ داعش و اعلام شکست نظامی این گروهک تفکیری تروریستی در آذرماه ۹۶، تحرکات پراکنده عناصر باقیمانده این گروهک همچنان در مناطق مختلف از جمله مرکز و اطراف بغداد پایتخت ادامه دارد و نیروهای امنیتی و نظامی نیز در طول سال و بویژه در آستانه برگزاری زیارت های میلیونی و مناسبتی در شهرهای مقدس عراق از جمله کربلا، نجف، کاظمین و سامرا عملیات یا طرح های ویژه امنیتی اجرا می کنند.

دوشنبه شب گذشته ۴ بمب محلی ساز در شمال، جنوب و مرکز پایتخت عراق منفجر شد که بر اساس گزارش های اولیه ۱۲ زخمی بجا گذاشت. گانفجار چهار بمب در نقاط مختلف بغداد پایتخت عراق ۱۲ مجروح بجا گذاشت.

همزمان نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق از چند روز پیش پنجمین عملیات پاکسازی مناطق پیرامونی استان‌های کربلا و نجف و جنوب استان الانبار را آغاز کرده اند. 

فرماندهی ستاد مشترک عراق نیز در اطلاعیه ای، هدف از آغاز این عملیات را خشک کردن ریشه تروریسم در مناطق بیابانی بین استان های کربلا، الانبار و نجف تا مرزهای این کشور با سعودی در آستانه  برگزاری مراسم میلیونی اربعین حسینی (ع) عنوان کرد.

عربستان سعودی در طول سالهای پس از  سقوط صدام دیکتاتور عراق (۲۰۰۳) تاکنون یکی از منابع اصلی صدور رویکرد تکفیری و تروریسم و مهاجمان انتحاری به عراق بوده است که تنها در یک مورد حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق از عملیات انتحاری پنج هزار تبعه سعودی ( تا سال ۲۰۰۷ میلادی) علیه نیروهای نظامی و غیرنظامیان عراقی خبر داد که هزاران کشته و مجروح بجا گذاشته است، با این حال ناظران عراقی تعداد تروریست های اعزامی از سعودی به عراق در سالهای اخیر را بیش از ۲۰ هزار نفر می دانند. 

مراحل چهارگانه این عملیات در هفته های اخیر و تقریبا هر هفته یک مرحله در مناطقی از استان های الانبار، دیاله، نینوا و شمال بغداد انجام شده بود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.