به گزارش الجزیره، ترامپ گفت: خیلی آسان است انجام یک تماس تلفنی برای پاسخ دادن به حملات علیه عربستان سعودی، اما امروز یا فردا یا در هفته های آینده ضروری نیست.

وی افزود: خواهیم دید که در خاورمیانه چه اتفاقی خواهد افتاد ممکن است بسیاری از چیزهای سختی روی دهد یا شایدم سخت نباشد.

رئیس جمهوری آمریکا بعدازظهر چهارشنبه در حالی که در کنار رابرت او برایان مشاور جدید امنیت ملی خود ایستاده بود، اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت آینده تحریم های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا احتمال حمله هوایی علیه ایران وجود دارد، افزود: خواهید دید چه می شود. ما گزینه های زیادی داریم، هم گزینه نهایی و هم گزینه های کمتر از آن وجود دارد. ما در موقعیت قدرتمندی قرار داریم.

رئیس جمهوری آمریکا با انکار اینکه معنای گزینه نهایی حرکت به سمت جنگ است، گفت: نه من درباره این گزینه نهایی صحبت نکردم.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به پیام توئیتری ترامپ که از دستور خود برای افزایش تحریم‌ها علیه مردم ایران خبر داده بود، گفت: آمریکا عمدا شهروندان عادی را هدف قرار می دهد.

وی افزود: تشدید جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایرانی ها... دونالد ترامپ به وزیر خزانه داری خود دستور داد "بطور قابل ملاحظه ای تحریم ها علیه کشور ایران را افزایش دهد! " این کار اعتراف به این است که آمریکا عمدا شهروندان عادی را هدف قرار می دهد: تروریسم اقتصادی، غیرقانونی و غیر انسانی. جنگ و ترور را متوقف کنید. امنیت برای همه.

ادعای ترامپ برای افزایش تحریم را می توان ناشی از استیصال کاخ سفید در مواجهه با حملات اخیر انصار الله یمن علیه منابع درآمدی رژیم سعودی که صرف خرید میلیاردها دلار سلاح آمریکایی برای بمباران مردم بی گناه این کشور می شود، دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.