فدراسیون فوتبال استرالیا به طور رسمی اعلام کرد علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران در جهان به صورت تمام وقت در لیگ کشور استرالیا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ قرارداد امضا کرد.

فغانی جدیدا از ایران به دلایل خانوادگی مهاجرت کرد و در نتیجه با پیشنهاد فدراسیون فوتبال استرالیا به صورت رسمی قرار است قرارداد همکاری امضا کند.

علیرضا فغانی دو مسابقه ای اف سی کاپ، ۴ مسابقه جام جهانی از جمله دیدار رده بندی بین انگلیس و بلژیک، ۲ مسابقه جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۷ و فینال المپیک بین آلمان و برزیل را سوت زده است. وی دو بار داور سال آسیا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ انتخاب شد.  فغانی همچنین داور فینال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ بین کره و استرالیا در سیدنی بود.

فغانی به جرگه داورانی همچون الکس کینگ، کریس بیس و شان ایوانس پیوست. ریس کمیته داوران استرالیا کریس نیکو در این باره گفت: باعث افتخار ماست که فغانی به لیگ ما پیوسته است. او تجربه های زیاد بین المللی دارد و به مسابقات ما کمک زیادی می کند، علاوه بر این او می تواند به داوران جوان‌ کمک کند. 

وی افزود: برای ما باعث خوشحالی است که فغانی و خانواده اش به اینجا می آیند و این کار ما را آسان کرد تا بتوانیم به او پیشنهاد همکاری بدهیم.

علیرضا فغانی هم در این باره اظهار داشت: این بهترین فرصت است بتوانم در این لیگ قضاوت کنم، تصمیم بزرگی بود که کشورم را ترک کردم اما خدا را شکر که قادر هستم در یکی از بهترین های لیگ های آسیا قضاوت کنم و داوری ام را در مسابقات رسمی بین المللی ادامه دهم. بارها از استرالیا پیشنهاد داشتم برای همین احساس نزدیکی با باشگاه ها و ورزشکارانش دارم. من و خانواده ام مدت ها به دنبال مهاجرت به استرالیا بودیم و حالا فصل جدیدی از زندگی ما آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.