حمیدرضا فولادگر در مورد واگذاری دو باشگاه فوتبالی پرسپولیس و استقلال موسوم به سرخابی‌ها گفت: یک سری جلسات با حضور وزیر ورزش و جوانان و روسای سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، دیوان محاسبات، معاونان وزیر ورزش داشته‌ایم و آخرین جمع‌بندی این است که مهلتی که قانون بودجه ۹۸ مبنی بر واگذاری این دو باشگاه تا شهریور ۹۸ از طریق فرابورس داده بود، تا آخر سال تمدید شد، زیرا مقدمات این کار فراهم نبود.

وی افزود: روش واگذاری ابتدا این بود که از طریق فرابورس باشد، اما ساختارهای مالی دو باشگاه فوتبالی اصلاح نشده و عملکرد مالی و صورت‌های مالی سال ۹۷ این دو باشگاه مشخص نیست. میزان مطالبات و بدهی‌های آنها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و میزان دارایی‌شان مشخص نیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اما به نظر می‌رسد واگذاری از روش برند یا نشان تجاری دو باشگاه عملی‌تر باشد.

به گفته فولادگر مهم‌ترین دارایی دو باشگاه سرخابی همان برند یا نشان تجاری‌شان است و اگرچه اموالی دارند، اما بدهی‌های زیادتری دارند، در حالی که نشان تجاری دو باشگاه ارزش بیشتری دارد؛ بنابراین اول باید برند دو باشگاه قیمت‌گذاری شود و بعد به متقاضیان شامل اشخاص حقوقی و حقیقی، هواداران، پیش‌کسوتان و خریداران سرخابی‌ها عرضه شود.

وی گفت: تمدید مهلت قانون بودجه تا آخر سال به صورت توافقنامه صورت گرفته است، اما باید دولت یا لایحه‌ای بدهد که قانون بودجه امسال اصلاح شود یا در لایحه بودجه ۹۹ روش‌های واگذاری سرخابی‌ها را دوباره ارائه کند.

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ گفت: برای واگذاری سرخابی‌ها یک روش مرحله به مرحله است که باید تعیین تکلیف اموال، بدهی‌ها و دارایی‌های آن صورت گیرد، همچنین باید اصلاح ساختار مالی در دو باشگاه صورت بگیرد و به موازات آن برند یا نشان تجاری دو باشگاه توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شود.

فولادگر این را هم گفت: برای واگذار سرخابی‌ها اول از واگذاری برند باید شروع شود، در حال حاضر معلوم نیست برند این دو باشگاه چقدر می‌ارزد که باید کارگروهی تشکیل شده و برند این دو باشگاه را قیمت‌گذاری کنند.

به گفته وی این کارگروه می‌تواند متشکل از کارشناسان بورس، سازمان خصوصی‌سازی،‌وزارت ورزش و جوانان، باشگاه‌های فوتبال، کارشناسان رسمی و دیوان محاسبات باشد.

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ اظهار داشت: واگذاری‌ها باید از برند شروع شود، چون فرایند پیچیده‌ای است و خیلی از اموال و دارایی‌های دو باشگاه در مقابل دیون و مطالباتشان قرار دارد و آخرین حسابرسی صورت‌های مالی دو باشگاه مربوط به سال ۹۶ است و هنوز صورت‌های مالی سال ۹۷ حسابرسی نشده است.

فولادگر افزود: در حال حاضر فقط مهلت واگذاری سرخابی‌ها تا آخر سال تمدید شده و امیدواریم واگذاری سرخابی‌ها در جلسات با وزیر ورزش و سایر مسئولان روش به نتیجه برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.