سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پیشنهادات مطروحه درباره تجمیع وام ازدواج با تسهیلات مسکن یکم، گفت: این پیشنهاد با هدف افزایش قدرت خرید زوج های جوان مطرح شده، اما به نظر من این رویکرد کارشناسی نیست و تنها موجب افزایش تلاطم در بازار مسکن می شود.

وی گفت: شاید افزایش میزان وام خرید مسکن در شرایط عادی راه کار قابل قبولی باشد، اما در شرایط کنونی که میزان تقاضا بسیار بالاتر از عرضه است، افزایش میزان وام موجب هجوم خریداران برای خرید مسکن و افزایش قیمت ملک می شود.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش میزان وام مسکن موجب بروز تورم در بازار می شود، همچنین این مسئله قطعا تشدید گرانی در بازار را به دنبال خواهد داشت.

بهادری تصریح کرد: دولت به جای تزریق اعتبارات مربوطه برای افزایش میزان وام خرید مسکن، باید در جهت تولید مسکن گام بردارد، یعنی آنکه دولت و وزارت راه و شهرسازی خود اقدام به سرمایه گذاری برای تولید مسکن کنند و آن را به صورت مستقیم به جوانان با قیمت بسیار معقول بفروشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من در شرایط فعلی تنها راه کار برای خانه دار کردن جوانان ورود دولت برای تولید مسکن است، در غیر این صورت حتی اگر میزان تسهیلات خرید مسکن افزایش یابد، باز با توجه به افزایش قیمت ها، وام کفاف خرید مسکن را نخواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.