سید عزت‌الله ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود تصویری از دیدار خود با دو رئیس پیشین بانک مرکزی کشور به اشتراک گذاشت. در این دیدار که روز گذشته اتفاق افتاد، سید عزت‌الله ضرغامی میزبان دکتر شیبانی، رئیس بانک مرکزی در دوره آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد و دکتر بهمنی، رئیس بانک مرکزی در دوره دکتر احمدی‌نژاد بود.

وی درباره این دیدار در اینستاگرام نوشت: «آش دوغ با رؤسای پیشین بانک مرکزی (۹۸/۶/۲۶)

آقای دکتر شیبانی، رئیس بانک مرکزی در دوره آقایان خاتمی و احمدی نژاد و آقای دکتر بهمنی رئیس بانک مرکزی در دوره آقای احمدی نژاد، میهمانم بودند. چون پذیرایی من با آش دوغ، امتحان خوبی در جلسه قبلی «گفتگوی ملی» پس داده بود و هر دو طیف اصلاح طلب و اصول‌گرا در جلسه به شدت از آن راضی بودند! در این جلسه هم، آن را محور وحدت قرار دادم. خداروشکر که بالاخره می‌شود روی یه چیزهایی توافق کرد! آش دوغ، اصالتاً مال ترک‌هاست ولی امروزه عمومیت پیدا کرده. ارزان، خوشمزه و باخاصیت است. معمولاً بدون گوشت تهیه می‌شود ولی در منزل ما، قدری گوشت چرخ کرده قاطی دارد. در کنار محور اصلی آش دوغ، موضوعات کم اهمیت! دیگری مثل نقدینگی، سیاست‌های پولی، درآمدهای ارزی، فروش نفت، اینستکس و قصه ۱۵ میلیارد دلار، بانک‌های خصوصی، استقلال بانک مرکزی و پرونده اخیر آن هم مورد بحث قرار گرفت!

آقای دکتر شیبانی تحصیل‌کرده آمریکاست و نگاهش آکادمیک و دانشگاهی و البته مبتنی بر واقعیات و تجربیات اجرایی است و آقای دکتر بهمنی که دانش آموخته داخل است به دلیل سابقه ۴۰ ساله در بانک مرکزی و اینکه از «تحویلداری» و اداره «باجه» آغاز کرده معطوف به تجربه اجرایی بسیار ارزشمندی است. این دو بزرگوار همدیگر را تکمیل می‌کردند. جمع بندی و خروجی این جلسه ۳ ساعته را به برخی دست‌اندرکاران منتقل کرده و می‌کنم. اجمالاً جهش بی‌سابقه قیمت ارز و نگرانی از عدم پایداری آن، از جمله مشکلات اساسی امروز کشور است. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی مردم، در آن موقع معادل ۴۰ دلار و امروز معادل ۴ دلار است. باید فکری به حال آن کرد.

توزیع ۱۸ میلیارد دلار هم که در سخت ترین شرایط ذخیره ارزی و به بدترین وضعیت انجام گرفت، هنوز مسأله لاینحل صاحب نظران و دلسوزان است. نقدینگی افسارگسیخته‌ای که بالغ بر ۲ هزار هزار میلیارد تومان است، مانند بختک بر مناسبات اقتصاد کشوری حاکم شده است. اگر بانک مرکزی به استقلال خودش وفادار می‌ماند و در مقابل اقتصاد دستوری مقاومت می‌کرد وضعیت امروز ما خیلی بهتر بود.»

آشخوری ضرغامی با رؤسای پیشین بانک مرکزی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.