شبکه LBC لبنان اعلام کرد، این افراد ناشناس مرهف الاخرس، پسر عموی اسماء اسد، همسر رئیس جمهوری سوریه را ربوده و در قبال آزادی وی خواهان دریافت اموالی هستند.

این شبکه اعلام کرد، الاخرس از دو روز پیش میان دو منطقه شتوره و عالیه تحت شرایط مبهمی ناپدید شده است.

در این راستا، پایگاه خبری VDL لبنان هم نوشت، همسر فرد ربوده شده، با شماره تلفن سوری و شخصی الاخرس از منطقه البقاع شرقی تماس تلفنی دریافت کرده و از او خواسته شده مبلغ دو میلیون دلار در ازای آزادی همسرش پرداخت کند.

طبق اعلام این پایگاه، الاخرس روز پنجشنبه در حالی که از دمشق می‌آمد در مسیر عالیه – شتورا ربوده شد و خودروی متوقف شده وی در منطقه بیابانی در بزرگراه عالیه- شتورا پیدا شده است.

خبرگزاری روسیا الیوم نیز به نقل از منابع نظامی لبنان اخبار مربوط به خودروی الاخرس را اعلام کرد.

این منابع گفتند، مدارک خودرو داخل آن قرار داشت و احتمالا دلایل ربوده شدن الاخرس در صورتی که موضوع ربوده شدن وی صحت داشته باشد، مالی است نه سیاسی.

این منابع با اعلام اینکه پسر عموی اسماء نه از دو روز پیش، آنطور که شایعه شده،‌ بلکه از سه روز پیش ناپدید شده است، افزودند، هماهنگی‌ها میان سازمان اطلاعات لبنان و سوریه در خصوص این مساله جریان دارد.

مرهف الاخرس، پسر طریف الاخرس، تاجر سوری و عموی اسماء اسد است. طریف تاسیسات پالایش روغن زیتون و تولید روغن نباتی را در اختیار داشته و در شرکت سرمایه‌گذاری صنعتی "تاج" و نیز "بانک اردن- سوریه" در کنار دو دخترش دیانا و نورا مشارکت دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.