«عبدالله الربیعه» مدیرکل مرکز امداد و امور انسان‌دوستانه «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «پیر کرانبول» سرپرست کمیته کمک به پناهندگان فلسطینی در ریاض در اقدامی تبلیغاتی و نمایشی از ارائه مبلغی به منظور تامین بودجه این آژانس که از بحران مالی رنج می‌­برد،‌ خبر داد.

کرانبول هفته گذشته در اردن اعلام کرد که آژانس با وجود توقف کمک­‌های آمریکا، کسری بودجه خود را در سال ۲۰۱۸ میلادی از  ۴۴۶ میلیون دلار به ۲۱ میلیون دلار کاهش داده است.

آنروا میزان بودجه خود را برای سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرده بود اما با اعلام دولت آمریکا برای قطع کمک به این سازمان، ۴۴۶ میلیون دلار از این رقم به طور ناگهانی افت پیدا کرد.

فلسطینی‌­ها حق بازگشت که ماده ۱۹۴ مجمع عمومی سازمان ملل بدان تصریح دارد را متعلق به تمام افرادی می­‌دانند که مجبور به ترک وطن در سال ۱۹۴۸ اندکی قبل از اقدام رژیم صهیونیستی به تشکیل دولت شدند، اما آمریکا و اسرائیل به طور خاص این موضوع را نمی­‌پذیرند.

واشنگتن تابستان گذشته از لغو ۳۰۰ میلیون دلار کمک به فلسطینی­‌ها به ویژه برنامه­‌های مرتبط با کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.

واشنگتن از همان ابتدای سال جاری سهم خود برای کمک به آنروا را کاهش داد و فقط ۶۰ میلیون دلار پرداخت کرد. این در حالی است که این کشور سال گذشته ۳۷۰ میلیون دلار ارائه کرده بود.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد و وظیفه آن ارائه کمک به بیش از سه میلیون فلسطینی از بین پنج میلیون آواره فلسطینی در کشورهای اردن، ‌لبنان و سوریه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.