به گزارش یورونیوز، فدریکا موگرینی، نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، دوشنبه در هاوانا در نشست مشترک کوبا و اروپا شرکت می‌کند.

حضور فدریکا موگرینی در کوبا در حالی است که ایالات‌متحده سفر مقامات اروپایی به کوبا و ارتباطات گسترده تجاری و اجتماعی و فرهنگی بین کوبا و اتحادیه اروپا را مورد اعتراض شدید قرار داده است.

همتای فدریکا موگرینی در این نشست، وزیر خارجه کوبا، برونو رودریگز خواهد بود. محور اصلی گفتگوها در این نشست روی تفاهم‌نامه‌های سیاسی و قراردادهای تجاری متمرکز خواهد بود.

نزدیکی دیپلماتیک اتحادیه اروپا و کوبا در حالی است که کاخ سفید در دو سال گذشته چندین بار تحریم‌های جدیدی علیه این کشور آمریکای مرکزی وضع کرده است.

هرچند باراک اوباما به بیش از پنج دهه به عدم رابطه دیپلماتیک بین کوبا و آمریکا پایان داد اما دونالد ترامپ به‌محض ورود به کاخ سفید این کشور همسایه جنوب شرقی ایالات‌متحده را یکی از اصلی‌ترین دشمنان کشورش خواند و رابطه دیپلماتیک را متوقف کرد. آلبرتو ناوارو، سفیر کوبا در بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا می‌گوید روابط بین اتحادیه و کوبا هیچ‌گاه تا این اندازه گسترده نبوده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد دیدار فدریکا موگرینی از کوبا تنها به روابط با این کشور محدود نمی‌شود و بحران ونزوئلا و نگرانی‌های اتحادیه اروپا دراین‌باره را نیز دربرمی گیرد. هاوانا مهم‌ترین حامی منطقه‌ای دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری، ونزوئلا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.