در این بیانیه آمده است: «جامعه جهانی با چه منطقی به خود اجازه می‌دهد که به نفع متجاوز بیانیه محکومیت‌آمیز صادر کند، اما در برابر جنایت (عربستان و ائتلاف آن) در حق ملت یمن اعم از کشتار، محاصره، قحطی و گرسنگی، ویرانی و فاجعه انسانی ساکت است».

عبدالسلام تاکید کرد که محکوم‌کنندگان عملیات یمن در ۱۴ سپتامبر(حمله ۱۰ پهپاد یمن به دو پالایشگاه بقیق و خریص شرکت نفتی آرامکو) با صدور بیانیه‌های خود در حمایت از عربستان، در واقع خودشان را محکوم کردند و طرفداری ذلت‌بار خود از یک کشور متجاوز را نشان دادند. این بیانیه‌های محکومیت‌آمیز به منزله تشویق جنایتکار به ادامه جنایت‌هایش در حق ملت یمن است.

به گزارش المسیره، در ادامه این بیانیه مهم آمده است: «کالای نفت گران‌تر و ارزشمندتر از خون مردم یمن نیست و هرکسی که به خون ملت یمن بی‌احترامی کند، باید تبعات و پیامدهای آن را به جان بخرد».

سخنگوی جنبش انصارالله که ریاست مذاکرات صلح دولت نجات ملی یمن را نیز بر عهده دارد، افزود: «کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، باید از ائتلاف سعودی بخواهند که تجاوزات و محاصره خود علیه یمن را متوقف کند».

محمد عبدالسلام اعلام کرد که باید جلوی تجاوزات ائتلاف را گرفت و به اقدام متجاوزان در ادامه محاصره فرودگاه صنعاء و توقیف ۱۳ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در دریای سرخ پایان داده شود.

در ادامه بیانیه تاکید شد که ملت یمن بی‌وقفه و با تمام توان خود در برابر تجاوزات و محاصره دشمن می‌ایستد و در صورت ادامه این تجاوزات، عملیات دفاعی یمنی‌ها در مرحله آینده شدیدتر و سخت‌تر خواهد بود.

عبدالسلام در این بیانیه خود تاکید کرد که ائتلاف متجاوز به یمن به خصوص سعودی‌ها باید بداند که غرورشان آنها را به ورطه نابودی کشانده و اکنون زمان آن فرا رسیده که بفهمند نباید روی آمریکا و حمایت‌ آن حساب باز کنند که در اینصورت دچار خسران می‌شوند.

وی گفت که در مقابل، ملت یمن دوستدار صلح و ثبات شبه‌جزیره عربستان است و صلح و امنیت هم نه با تجاوزات و هیمنه و جنگ، بلکه با گفت‌وگو و تفاهم به دست می‌آید. پیام ما به همه عرب‌ها و مسلمانان این است که در تعیین سرنوشت این امت، خداوند را در نظر بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.