سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در نشست خبری تشریح برنامه‌های این هفته سخن می‌گفت، یادآور شد: تاکنون هر چه پیشرفت داشته‌ایم از برکت تجربه ما در هشت سال دفاع مقدس است. باید تلاش کنیم تا این آموزه‌ها حفظ و به نسل بعدی منتقل شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جوانان آینده‌سازان کشور ما هستند امسال تمرکز برنامه‌ها بیشتر بر جوانان و نوجوانان و فضای مجازی است. همچنین تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورت مردمی برگزار شود.

سردار کارگر در بخشی از سخنان خود با اشاره به حذف نام برخی شهدا از تابلوهای کوچه‌ها یادآور شد: حذف نام شهدا از کوچه‌ها کاری سهوی بوده است و کسی در جمهوری اسلامی ایران درباره نام شهدا نمی‌تواند عمدا چنین کاری انجام دهد. البته این تصمیم مقداری کج سلیقگی بوده است. ما تذکرات لازم را داده‌ایم و از طرفی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دلیل ماهیت فعالیت‌اش درگیر مسائل جناحی نمی‌شود.

وی تأکید کرد: کسی جرأت نمی‌کند در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دفاع مقدس و شهدا چنین کاری را عمدا انجام دهد. اگر هم کسی شیطنتی کند ملت ما هوشیار هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی نظارت بر آثار مکتوب چاپ شده در زمینه دفاع مقدس یادآور شد:  بنیاد حفظ آثار متولی اصلی چاپ آثار دفاع مقدس است و این کار را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌دهد. نظارت ما در راستای پیشگیری از تحریف و انحراف صورت می‌گیرد اما بعضا شاهدیم که آثاری چاپ می‌شود که روی آن‌ها نظارتی انجام نشده است که پیگیر آن هستیم. البته این مشکل هر روز در پی برطرف شدن و کم شدن است.

سردار کارگر در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: هفته دفاع مقدس یک جشن ملی است و ما باید آن را جشن بگیریم. انتظار داریم سیمای شهرمان تغییر کند. در این یک هفته تمرکز کاریمان بر تبلیغات است و مباحث تبیینی در ۳۶۵ روز سال انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در سراسر کشور نیز برنامه‌های متعددی پیرامون گرامیداشت شهدا و خانواده‌های آن‌ها،پیشکسوتان و اقشار مختلف ملت ایران که در جنگ ایفای نقش کردند برگزار می‌شود و هر یک از دستگاه‌ها و نهادهای کشور هم برنامه‌هایی برای خود دارند. در ایام هفته دفاع مقدس موزه‌های دفاع مقدس به صورت رایگان میزبان مردم و خانواده‌ها هستند.

سردار کارگر در پایان یادآور شد: در دفاع‌مقدس انحصار نداریم و اگر کسی آن را به خودش منحصر کرد در پی تحریف است و آن را نمی‌پذیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.